| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ska en motor som är renoverad för 40 mil sedan se ut såhär?
|
5898 besök totalt |
|
Jag tror det kommer fungera tillfredsställande.
Min kawa hade låg kompression och blårök för den hade tuggat i sig en halvkolvring. Honade med biltemas verktyg och bytte ringar, slipade ventiler och lite liknande. Den går jättefint nu och tar ingen olja. I värsta fall tar den olja och blåryker då kan du ju göra iordning ett block mer seriöst. Håller man på med budget rejsing får man "cut some corners" ibland. _________________ Karl Vestgöte |
||
|
Re:
??? Har du folk som knyter skorna åt dig med Håller man på med budgetracing så gör man så mycket som möjligt själv
_________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||
|
varför finns ingen "gilla" knapp
blir inte direkt såååå mycket bättre att lämna den till firma för honing jämnfört med hona själv. känns som om man ska lämna in, så gör man en borrning,(som tillför köpa nya kolvar) honar gör man själv ??
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
|
Såja grabbar, nu lugnar vi ner oss lite =) Nu är veven balanserad och bottendelen är mer eller mindre ihop igen, Så det återstår bara att se om den exploderar tack vare alla toleransmissar sen!
Edit: Kollade även över kolvar och stakar inför viktning och det var några kolvringar som va felvända tom =)
// Patrik _________________ Patrik Höglund |
||
|
Kan ju inte bli sämre med honing och rättvända kolvringar
oavsett hur bottendelen ser ut, så kan man inte annat än digga bling-blinget på toppen inkl ventilkåpan... Är det spanska Webrar? Lagom sträv yta på runners och portmatchat, inkl kant i innerböjen på avgassidan som hindrar avgaserna från att "rinna" tillbaka?
Höll själv på med budgetracing förr, men hade div sponsorer som höll mig med startavgifter, delar, motorarbeten och hellack mm, men man får ändå skjuta till ordentligt själv, inte minst med arbete
||
|
Man tycker ju det
Toppen är endast matchportad då denna flödar ganska markant mycket bättre än original, den har dock väldigt tunna väggar så vågade inte gå på (för) hårt =) tilläggas ska att det inte jagas minsta gömda hästkraft utan jag vill ha ett lagom register men framför allt en motor med karaktär! Sponsorer är väldigt avlägset för min del, Lägger alla pengar jag får över på detta men de e ju trots allt det jag älskar mest =) tanten kan väl få en middag då och då
Webrarna är självklar bologna! Matching numbers // Patrik _________________ Patrik Höglund |
||
|
Re:
Körde själv med maxpreparerad Weber Pga dåvarande regel i standardklassen "Fri förgasare på original insug", en 40DFI med egenframtagna munstycken (största original räckte inte till vid +7000 rpm)
||
|
Re:
Tja, vad är det som säger att mekanikern man hyrde ut det till inte var bakfull, skitnödig, stressad för det var fredag eftermiddag eller lät praktikanten göra det? Den som renoverat maskinen innan har ju uppenbarligen vänt en kolvring fel.. var den renoverad på en firma eller hemma i garaget? _________________ Karl Vestgöte |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Ska en motor som är renoverad för 40 mil sedan se ut såhär?
|
5898 besök totalt |