Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2012-03-9/10 (11) Time Attack på is på Speed Weekend
1, 2   >>
8162 besök totalt
Avregistrerad (14522)

Här sen Nov 2008

Trådstartare

Vi bygger ut med Time Attack på is på Speed Weekend i vår vinter, isracing banan är min 2,2 km och 30 meter bred där du kan välja att åka träning i 2 dagar på is eller också åka med full tidtagning med transponder av bästa modell från SLC Fredrik Skoghag, du kan åka med egen transponder eller hyra på plats.

Vi korar dom snabbaste fordonen totalt på Time Attack på isracingbanan, som vanligt alla mot alla hemmabyggen eller köpehästar vem är snabbast, en spark kanske
Speed Weekend är förbundsneutralt

Mera info på www.Landracing.se anm öppnar 17 okt finns paket boende med reducerat pris, har jag glömt något bara fråga

Åby
Här sen Feb 2006

så jävla cooolt

Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007

Re:

knotan skrev:
så jävla cooolt

Jag tar för givet att formeln kommer upp med

Linköping
Här sen Apr 2007

ska bli kul med transponder denna gång. iår blire till och köra med nybyggdbil och förhoppningen att komma över 200 i snitt på flygande. jag gissar på att peter werner får en snabb tid på isbanan thumbs up om han kommer och isåfall ska han jagas

mvh peter

Kalix
Här sen Nov 2002

Synd bara att det krockar med SM i isracing annars hade det varit roligt att prova.

Citera
Avregistrerad (14522)

Här sen Nov 2008

Trådstartare
Re:

Niklas Sandström skrev:
Synd bara att det krockar med SM i isracing annars hade det varit roligt att prova.

om du har tumme med SBF och klubben så kanske den kan flyttas

Bjurholm
Här sen Okt 2005

Heavydutta!
Är de tillåtet med kortnabb/långnabb eller får man lugna sig vid rallydäck?
Hade redan sneglat på de där eventet till i år men nu blev de ju ännu bättre!

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007

Re:

plutten skrev:
Heavydutta!
Är de tillåtet med kortnabb/långnabb eller får man lugna sig vid rallydäck?
Hade redan sneglat på de där eventet till i år men nu blev de ju ännu bättre!

Däckval är väl vad man kan kalla fritt på detta arrangemang om jag inte har helt fel. men kolla på http://www.landracing.se/ där finns info om regler mm annars brukar Glenn vara snabb på och svara på forumet eller via mail.
mvh peter

Här sen Nov 2008

Trådstartare
Vi försöker hålla ner reglerna och däcken är fritt, bara säkerheten är ok vill säga.
Så har du mos i maskinen då kan du åka långnabb

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Kul med svängaktiviteter under vintern osså thumbs up Min BMW ska få sova sött, varmt och torrt i vinter men lillcittran ska nog få åka lite is i vinter. Tror jag håller mig till enklare arrangemang i hemmatrakterna dock, en Citroen C1 blir nog lite "off" bland snabbare deltagare på det här eventet

Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Magnus Thomé skrev:
Kul med svängaktiviteter under vintern osså thumbs up Min BMW ska få sova sött, varmt och torrt i vinter men lillcittran ska nog få åka lite is i vinter. Tror jag håller mig till enklare arrangemang i hemmatrakterna dock, en Citroen C1 blir nog lite "off" bland snabbare deltagare på det här eventet

Det gör du rätt i, cittran brädar nog inte ens den simplaste sparken på den isen

Citera
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007

Re:

Magnus Thomé skrev:

nej du magnus så lätt kommer du inte undan häng på nu jag lovar och bjuda på öl (eller alt) i baren på kvällen och lovar att du kommer att bli biten av speedweekend sjukan med som alla vi andra som vart med under åren. 15" rallydubb borde ju funka på c1'an... thumbs up

Här sen Nov 2008

Trådstartare
Re:

Jag har kollat med Kurre på IS SM och som han kan se idag så kommer det inte krocka, så vida du inte har insyn i någon klubb som sökt datum som Kurre inte kan se så klart, du får gärna informera om vilken tävling som går 9-10 mars

Niklas Sandström skrev:

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Vad får jag räkna att en uppsättning hjul kan kosta? "Rallydubb"... jag har noll koll. Har bara odubbade vinterdäck just nu så inköp av lite bättre doningar är liksom redan inplanerat thumbs up

Linköping
Här sen Apr 2007

Re:

Magnus Thomé skrev:
Vad får jag räkna att en uppsättning hjul kan kosta? "Rallydubb"... jag har noll koll. Har bara odubbade vinterdäck just nu så inköp av lite bättre doningar är liksom redan inplanerat thumbs up

här nere brukar bättre begagnade kosta 500kr/st och sånna som gått lite tester eller bara nån sträcka ca 1000kr/st

mvh peter

Huddinge
Här sen Nov 2002

Re:

Magnus Thomé skrev:

Ett större problem för dig är att största dimensionen på rallydubb är 16" och det blir svårt att få dit 16" fälg fram på din CSL pga stora bromsar.

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Wärhner skrev:
Magnus Thomé skrev:

Ett större problem för dig är att största dimensionen på rallydubb är 16" och det blir svårt att få dit 16" fälg fram på din CSL pga stora bromsar.

Cittra Super Läcker
Jag tror att Magnus vill testa den lilla Cittran i så fall

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Wärhner skrev:
Magnus Thomé skrev:

CSL

Citroen C1

Kalix
Här sen Nov 2002

Re:

Ö-vik har då sökt den 10-11/3 2012
http://www.sbf.se/info/kalender/?from=2012-03-01&to=2012-03-31& . . . .
SBF skrev:
2012-03-10 IS-SM Racing MN Örnsköldsviks Rally Klubb

Glenn ocklund skrev:
Jag har kollat med Kurre på IS SM och som han kan se idag så kommer det inte krocka, så vida du inte har insyn i någon klubb som sökt datum som Kurre inte kan se så klart, du får gärna informera om vilken tävling som går 9-10 mars

Niklas Sandström skrev:

Citera
Avregistrerad (14522)

Här sen Nov 2008

Trådstartare
Anm öppen nu!

Huddinge
Här sen Nov 2002

Anmäld och betald

Samma startnr som förra året 278.

Förra året 2.0L och turbo 213hk, i år 3.2L 6cyl 343Hk

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Inför träffar
1, 2   >>
8162 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande