Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 4773 besök totalt |
En kompis till mig, hade ungefär lika mycket strul med sin nya bil som du verkar ha haft. Det slutade med att han ringde verksta'n, tillika stället där han hade köpt bilen, och sa: Jag vill att ni skruvar ur min bilstereo och lägger den i receptionen, så att jag kan hämta den senare idag. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Tag ett vanligt vattenpass, tejpa på en mutter av rätt tjocklek på en av anliggningsytorna, och du har byggt ett vinkelvattenpass för långt under 1700:-
Nej, men se till att gunga och rulla bilen innan du mäter. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Så mycket strul har det inte varit:
En stötdämpare vars kolvstång glappade i sidledd. Hjulvinklar som pekade lite hit och dit. För tunt med färg på tröskeln på passagerarsidan. Troligen styrväxelglapp. Förhoppningsvis löser bytet av styrväxeln klonkandet vid små fjädringsrörelser också. Tvåan är lite trög att få i innan man kört nån mil, men "det får man räkna med i ett kallt land". Blir det nåt mer strul så gör jag nog som du säger Igino. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
![]()
![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 4773 besök totalt |