Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (15786 totalt) |
Lite rapporter? Motor trasig igen i värmlänska BMWn, mer? Var hela racet odramatiskt?
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||
Var det någon mer än jag och "grannbilen" bredvid mig som blev avvinkade för hög ljudnivå ? Vi skakade på huvudet båda 2. Har aldrig hänt förut för någon av oss. Kört en hel del på Mantorp utan att saftblandaren snurrat vid passering med fullgas. (med samma gällande ljudkrav)
Stod den verkligen rätt inställd under dagen (95db) ? Kör 2 liter turbobil med 2 ganska rejäla ljuddämpare vilket normalt sett inte ska vara några problem. Blev väldigt förvånad men framförallt besviken när det inte blev mer körning tack vare detta... ![]() _________________ Johan Wiss Civic MB6 VTI-T BMW M5 V10 Saab 9-5 Aero |
||||||
Tack Fredrik för en bra dag!
Vi körde sönder spakstället så det var lite svårt att hitta växlarna I race 2 så vi packade ihop efter det. I övrigt funkade kebaben bra, tyvärr var jag knappt 2 tiondelar långsammare än Anders men 1.40.2 var rätt ok tycker jag. _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Re:
jorå, den var nog rätt inställd..... det var Janne Skullman från banan som var här och loggade och kollade och sa till... Och din bil var konstant uppe på 98 db..... vilket är tyvärr alldeles för högt tyvärr...... men om du kontaktar janne så kan du få kopia på loggen..... den enda bilen som lät lika högt som din var svarta GT3RS som hade sportavgas med trasig ventil som hade fastnat i helöppet läge..... sen den tredje som lät högt med var gråa BMWn med jättefrontspoilern.... av vad jag kommer ihåg.... |
||||||
Re:
Tack för svar Fredrik. Då är det på tiden o tänka om så man får ner ljudnivån. Hade tänkt demontera en dämpare då jag tyckt den låtit bra mycket mindre än andra bilar, men jag kanske börjar höra dåligt ![]() Behöver ingen kopia, litar på att det stämmer. Låter det för högt så SKA man av banan. Full respekt för det. Hur som, hann med några låga 1,34 tider med 1,33,9 som bäst på halkiga 205:or. Pariserkurvan var hemskt hal idag... 228 km/h GPS som högsta fart. Ger mersmak inför nästa år... Kul o prata med er som kom fram till bilen. Väl mött 2012! Någon som har lite bilder o lägga upp ? ![]() _________________ Johan Wiss Civic MB6 VTI-T BMW M5 V10 Saab 9-5 Aero |
||||||
Vi fick motorn knäckt av en "gäst"-förar på gatbilskörningen ... som fick i trean i stället för feman ...
![]() Årets onödigaste anledning till att bryta ett lopp. Så nu ska jag börja odla krav märkta räddissor i stället. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Vi fick ventilerna krökta vid felväxlingen.... men jag trode det var några tändspolar som gav upp också.
Motorn vaknade till på vissa varvtal.....och var astrött på andra varv. Jag tror några ventiler "riktade" tills sig lite efter några varv.....men sedan slog det hål i kolven på sexan. Vi åkte några varv med hål i kolven..med en topphastighet av 120km/h i slutet av rakan. Vi förlorade bara 20sek/varv. Jag åkte som bäst 1:57 med trasig motor. Men det rök lite väl mycket.. ![]() Vi tog bort tändspole och dödade spridaren och satten en plåtbit mellan topp och grenrör. Då slutade den ryka.....ända tills man stannade och stängde av. När man startade igen, la den igen hela kommunen. Totalt åker vi säkert 45-50 varv på 3-4 cylindrar. (33 under racet) Tillslut totalrasade motorn. Men vi han åka så många varv, att vi förmodligen fortfarande har ledningen i serien med någon poäng ??....eftersom LM också fick bryta. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Re:
det är ju normal fart på vår porsche. ![]() _________________ Joakim Adolfson |
||||||
Re:
En får inte ge upp! ![]() ![]() _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||||
Re:
Fördelen var ju att det gick att bromsa vid den sista konan på långa rakan. Efter start och mål....bromsade jag inte alls.. EDIT: Vi får trycka upp en rut-streamer....."Porsche går lika fort som en BMW på 3,5 cylinder" ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Det var en annorlunda dag för mig
![]() Långloppskörning i tre olika räserbilar med lite varierande resultat ![]() QuelQebab Puttrade ner till Mantorp i lillcittran för att där tillsammans med Bisting prova hans nyinförskaffade QuelQebab (i SLC-klassen, antalet bullshitpoäng om han försökt få in den i fempappplus hade väl varit ett par hundra varv i straffavdrag, hehe). Men han hade inte hunnit rolla den mattsvart, istället hade han fått någon att POLERA den! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så var det då dags för start i tvåtimmarsracet. Bisting tog starten men vi stod och hängde i depån och snackade lite skit och... ja vi hade ingen brådska ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Foto Egon Kjernell - du hittar länk till MASSA bilder från igår här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php The one and only original Kebab Sen fick jag frågan om jag ville prova Kebaben? Klart jag ville! Där blev det lite snabbare förarbyte, jag tror Kebaben låg trea totalt eller så då? Ut på banan, första chocken, det är ju inget styrservo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Foto från annat tillfälle taget av gamla gamla gubben Falk tror jag ![]() Marcus Porsche (944 typ) Sen fick jag frågan av Marcus om jag ville köra Porschen (eller jag Opeln eller... ja, ni vet...). Klart jag ville, tackar och bock ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Här inne blev det inge bra sen: ![]() Tack till alla trevliga, både alla man snackade med i depån, alla ni som jobbade med att arra det hela och supertack till Bisting och The Kebab-and-C20XE-gang ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Tja det var en bra dag och kul race bara och vänta tills nästa år på nya tävlingar.
vi vill spec tacka Arkan för alla tipps och trix vi fått av dom så vi ska få lite fart i vår pegga. är det nån som vet vart man kan se resultatet för hela serien som gått i år???? _________________ Martin Riheim ![]() |
||||||
Här finns det MASSA bra bilder https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ ![]() |
||||||
Re:
Tråkigt med motorn. ![]() Beställer en knippe "kravmärkta" tack ! ![]() _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||
Stort tack till alla som bidrog till denna trevliga dag!
Goda mackor! Schyst soppa! Fantastiska leveranser av mat till oss som stod bredvid banan. Bra med matservering hela dagen och inte en "fast" lunchtid. ![]() Extra eloge till föraren av den silver färgade BMW:n #234 Attans vilken körning ![]() ![]() ![]() Extremt kul att se att en sån bil verkligen används! ![]() ![]() ![]() (Det var vi som drog upp dig ur lecakulorna... ) Sen senare på kvällen så var det en vit Hissingecontainer #30 som stod för underhållningen. Grabbarna som håller på med drifting skulle bli gröna av avund ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vi hade en trevlig dag! Mvh! // Fredrik - Bjärvligan _________________ Fredrik Becker Åker bana med en bil med 122 hästar, och 2.500kg. Då ofta med en räserbil i bogserbandet ![]() |
||||||
Re:
![]() haha _________________ Joakim Adolfson |
||||||
Tack för en kanondag alla inblandade.
Riktigt kul med gatbilspasset som jag var med och körde, skönt att kunna köra "sina egna spår" utan att nån klagar. Jag är ju inte ute för att vara snabbast, jag vill bara ha så djäkla kul som möjligt. Tack till teamen som skötte sig nästan exemplarisk, var bara ute 1 gång och blockerade er. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (15786 totalt) |