| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vingfäste var?
|
1189 besök totalt |
|
Vingfäste var?
Var kan jag hitta lösa vingefäste. Till 99% följer alltid de med men eftersom jag gjuter mina vingar själv behöver jag köpa vettiga fäste. _________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||
|
Jag har inte svar på din fråga men kan du göra en vinge till mig?
Du har pm! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
Re: Vingfäste var?
Det beror väl helt på hur du önskar att de ser ut, vilka dimensioner etc. Men fräsa eller vattenskära plåt i tex alu eller plast, göra kolfiberfästen? _________________ Roland Johansson |
||
|
Måste vara alu... Är inne på att vatten skära ut fäste... Har provat göra dom i kolfiber och glasfiber men både fick stress sprickor och blev försvagade. Då får man göra dom tjocka med ingjuten förstärkning och då är de lättare att göra de i alu... Men vad kostar de att vattenskära?
Har varit i kontakt innan att få utskuret i 10mm alu men får inget direkt pris? Finns de tim pris eller hur räknar man på de? Ink material? _________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||
|
Re:
Det är väl bara att söka på google eller eniro och kontakta de firmor som sysslar med vattenskärning och fråga så får du säkert exakt svar. Små saker som påverkar stort är tex om du har bra underlag i form av cadfiler, hur mycket material som går åt, kan delarna 'pusslas' ihop i varandra för att minska åtgången, hur många ska du ha varje gång, ska de sedan bearbetas något... Skulle tro de flesta vattenskärningsfirmor räknar på arean av material som går åt, även 'spillbitar' och sedan hur lång skärväg det är (tid). Sedan har de säkert en uppstartskostnad på nån tusing eller två för att göra program, ta fram plåt etc. Har varit det när jag låtit skära stora stålplåtar. _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Vingfäste var?
|
1189 besök totalt |