Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Svenska Simbin har släppt lite på förlåten
<<   1, 2, 3, 4   >>
6882 besök totalt
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

EA är ju "bara" distributör av spelen. ISI är de som gjort F1-2002, F1C och NASCAR Thunder 2004. Grafikmotorn i alla dessa spel heter CUBE. Den har blivit lite bättre för varje spel. Simbin har köpt rättigheterna att använda CUBE, med andra ord har de fått källkoden och kan göra vad de vill med den.

Jag hoppas bara att multiplayerdelen blir bra i GTR!!!

Team Swedish Racing Mates
Citera
Joni
Lund
Här sen Mar 2004

Jaha? jag förstår inte det där med era "moddar" men det ger sig med tiden antar jag. Men det hade ju ändå varit tufft om någon hade gjort en riktigt bra gokart simulator. Finns det något bättre sätt att uppleva fart än 2cm över marken egentligen?

Stockholm
Här sen Okt 2003

hehe, själv så tycker jag det känns lite manligare att trampa plattan i mattan i en rejäl lister storm, viper eller en Ferarri 575 än en ättrig go-kart, kanske är det även vad speltillverkarna har i huvet.

En annan teori är att go-kart kan ju vem som hellst åka. Däremot är det nog inte alla som får chanser att sätta sig i en GTR bil.

AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Joni skrev:
Att det finns vet jag men dom är riktigt värdelösa. Allt är helt konstigt. Påhittade chassi, motorer och däck. Ljudet från motorerna ska vi inte ens prata om URK! Nej om någon hade gjort det med riktiga banor och riktiga kartar så hade det blivit kickass thumbs up

Joni, lugn!. jag vet att en Kart-mod till F1C 99-02 är under utveckling!.

Joni
Lund
Här sen Mar 2004

Barneby skrev:
hehe, själv så tycker jag det känns lite manligare att trampa plattan i mattan i en rejäl lister storm, viper eller en Ferarri 575 än en ättrig go-kart, kanske är det även vad speltillverkarna har i huvet.

En annan teori är att go-kart kan ju vem som hellst åka. Däremot är det nog inte alla som får chanser att sätta sig i en GTR bil.

Jag tror du underskattar gokarten. En riktig race kart är inte så ättrig. Den har ju fan större effektutag än vilken GTR bil som helst! ok inte fler hk men större effekt uttag. Om du sätter dig i en riktig race kart med nya däck, 5cm gummi på banan och ca 30grader ute tror jag nog att vem som helst tycker att det är en ganska häftig känsla. Visst alla kan köra kart (nästan alla) men alla har långt ifrån råd att hålla på med det på hög nivå.

Här sen Nov 2002

Joni skrev:
Jaha? jag förstår inte det där med era "moddar" men det ger sig med tiden antar jag. Men det hade ju ändå varit tufft om någon hade gjort en riktigt bra gokart simulator. Finns det något bättre sätt att uppleva fart än 2cm över marken egentligen?

Kart är roligt, men upplevelsen av att åka en riktig tävlingsbil på gränsen i dess farter på en rallysträcka eller en av dom bättre race-banorna slår gokart-känslan med hästlängder..... Och skulle tro att det är så även i den virtuella race-världen. (eftersom det börjar bli rätt så likt verkligheten)

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
En stor skillnad i upplevelsen är att det inte gör ont, varken fysiskt eller i plånboken, när det går åt h***e.

-------

Jag har berättat den förr men en gång till skadar väl inte På ett GPL forum (GPL = F1 1967) där realism diskuterades livligt föreslog någon först att man skulle ha en kraftig fläkt på monitorn som skulle styras av hastigheten. Men det riktigt bra förslaget för att få fram en realistisk psykologisk känsla som skulle påverka hur man körde osv var att man bad två polare ställa sig bredvid en när man körde. Den ena skulle ha ett basebollträ och den andra en dunk bensin. Om man kraschade (vilket man lätt gör i GPL ) så skulle den ena banka skiten ur en medan den andra skulle hälla bensinen över en o tutta på.

Vilka hjältar den tidens förare var! och vansinniga....

-------

Sen finns det även en kul beskrivning hur du ställer in ljudet på datorn för att få en realistisk miljö. Höj volymen tills frugan smäller i dörren och drar och grannarna hotar dig. Höj sen en bra bit till.

Stockholm
Här sen Okt 2003

Jag har faktiskt upplevt något liknande i simulatorväg. Jag satt på ett LAN förra sommaren, det var varmt så jag hade ingen tröja på mig. Bredvid skärmen stod en fläckt. När jag körde runt min Mini Cooper (den modden jag spelade för tillfället) på en ovalbana så brukade det tajmas in att fläckten blåste i ansiktet när man precis gått ur kurvan och kröp längst med väggen.
Detta kanske inte låter särskilt häftigt, Men första gången när jag inte förstd vad som hände så var det faktiskt en riktigt härlig upplevelse thumbs up

och angående ditt senaste inlägg Magnus så tycker jag personligen att det viktigaste är att känna G-krafter när man svänger runt kurvor och accelererar ut på rakorna. Detta kan dock vara en aning svårt att simulera hemma i spelhålan.

Joni
Lund
Här sen Mar 2004

baah, ni underskattar kart. Jag bjuder in er alla att prova min kart så får vi se vad som händer med er sen

Stockholm
Här sen Okt 2003

Superkart kanske går för sig. Men tills vidare kommer mina drömmar bestå av snabba touring eller gtr bilar

Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Joni skrev:
baah, ni underskattar kart. Jag bjuder in er alla att prova min kart så får vi se vad som händer med er sen

Jag provar gärna

Tokholm
Här sen Jan 2003

Ligger inte den här tråden i fel forum?

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tobias Lindell skrev:

Moderatorn får gärna förklara vad detta gör i huvudmötet?

Ser sjukt snyggt ut! thumbs up

Magnus Thomé skrev:
För att väldigt många förare inom elitracing övar på såna hära grejor och jag vill pusha för både möjligheten
att öva och de fördelar det ger, dvs pusha på det för de som bara kör på riktigt och aldrig kikar in i simracingforumet

Kalmar
Här sen Jan 2003

Åhh äntligen ser man ett slut på awd audi åkandet i ETCC för min del
Ska bli så jäkla kul och få testa detta spel sen, ser riktigt kul ut thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Bromma
Här sen Nov 2002

Fantastisk grafik.

Vad tror ni att man behöver för dator för sån grafik?.

Nu dator är kanske lite dyrt. Tål att tänkas på.

Här sen Okt 2003

En ingamevideo släpptes ikväll. Men får se en ruffig viper (tror jag) krockas lite med en lister på spa.

http://www.bhmotorsports.com/getMovie/282

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Konstigt att de valde en Viper till videon.... NOT

Kalmar
Här sen Jan 2003

Barneby skrev:
En ingamevideo släpptes ikväll. Men får se en ruffig viper (tror jag) krockas lite med en lister på spa.

Baah, fasen så gutt de ser ut, kan knappt vänta

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Barneby skrev:

Vilket underbart spel det verakr bli för att fördriva kommande vinter med!! thumbs up thumbs up thumbs up

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Ser fint ut, men grymt irreterande att Motec instrumentet inte funkar... Och att de istället lagt informationen löst till höger...

Allmänt banåkaforum
Svenska Simbin har släppt lite på förlåten
<<   1, 2, 3, 4   >>
6882 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande