Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Andra svenska websiter för de som utövar racing o banåka?
1208 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Satt och funderade lite (efter att ha varit inne på SBFs www.ib.se och deras "forum" ). Om vi pratar svenska motorsportsiter för F1, Rally, STCC, ETCC och liknande så finns det ju en del. När det gäller racingwebsiter så är det väl mest för åskådare och fans snarare än för utövare dessutom. Då slog det mig plötsligt, finns det någon website ens i närheten av Rejsas storlek för de som utövar racing o banåka?
Vad är liksom närmaste alternativ till Rejsa.nu för räserbanaanvändare?

Mölndal
Här sen Feb 2004

Re: Andra svenska websiter för de som utövar racing o banåka

Magnus Thomé skrev:
Satt och funderade lite (efter att ha varit inne på SBFs www.ib.se och deras "forum" ). Om vi pratar svenska motorsportsiter för F1, Rally, STCC, ETCC och liknande så finns det ju en del. När det gäller racingwebsiter så är det väl mest för åskådare och fans snarare än för utövare dessutom. Då slog det mig plötsligt, finns det någon website ens i närheten av Rejsas storlek för de som utövar racing o banåka?

Men det är väl just det att rejsa.nu är så unik som gör att folk tycker om sidan. Jag har ingen aning om det finns någon annan sida, blackrace finns ju iofs, men det går ju inte att jämföra direkt.

Det är väldigt skönt att det finns så mycket kunnit folk här som kan det mesta Bara att fråga

Suverän sida thumbs up

GBG
Här sen Jul 2003

Det finns väl en del inlägg kring just banåka under märkesklubbarnas webbsidor eller andra märkenstrogna websidor, men inte i denna utsträckning.

Jag använder mig givetvis av dom märkesforum som finns tillhand, men lika ofta rejsa. Teknikfrågor ställs på märkesforum, men däck, spårvalsfrågor, diskussioner kring beläggcompounds och frågor av mer race karaktär etc ställs lika bra här.

Rejsa är en av mina top tre.

Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Magnus Thomé skrev:

I mitt tycke finns inga alternativ. Klubbforumet (i mitt fall Club Alfa Romeo) fyller en lite annan funktion
(även om man kan diskutera racing där också). Det är skönt att slippa rödljus- och rattlåsracing och
allt tjafs om styling .

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Thomé skrev:

Det närmaste jag kan komma på är den egna soffan/verkstadsgolvet... När man är med vännerna och dricker kaffe/mekar så ljugs det en hel del om samma ämnen som här på rejsa.

Att det sen aldrig dokumenteras på samma sätt som i en forumtråd är nog tur för eftervärlden

Här sen Nov 2002

förrutom www.slc.se dårå (iofs så ligger ju vårat forum här på rejsa) så finns ju www.svartamasken.com som en sida där mycket skvaller inom motorsport snackas, speciellt när det gäller STCC.....

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jo, Racingbar/Svartamasken tänkte jag på. Men där finns ju bara en enkel gästbok och inte så mycket mer? Men gästboken är väldigt innehållsrik å andra sidan

Sen har vi LGs resultatservice som ju är bred på olika motorsporter men smal på vad som finns på siten. Resultat och korta nyheter. Det är ju absolut kanonbra innehåll men ändå bara envägskommunikation av två saker: resultat och korta nyheter.

Sen kan jag faktiskt inte komma på några andra siter just för själva utövarna....

Mölndal
Här sen Feb 2004

Jag tycker även att peugeot-sport-club.com är en väldigt bra sida! Självklart för oss pug-fans! Men när det gäller racing så är rejsa.nu oslagbar Har även börjat kolla lite på Blackrace men det verkar vara lite dött där....

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Honda, Ford och många fler bilmärkesklubbar har eminenta sidor med mycket bra forum. Men där är det i princip aldrig om racing osså.

Lund
Här sen Feb 2003

hehe, ja... många märkesklubbar har bra koll på racing... dock inte trans am club of sweden....
där ska det mest bara blänka och cruuuuuisas!

edit: till magnus och till andra forum
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Jag kan inte se att det finns någon motsvarighet till rejsa.
Även jag har koll på märkes-/modellklubbarnas sajter (Miata + Lotus i mitt fall), men aktiviteten där ligger på en helt annan nivå och banåkasnack dominerar inte.

Så... tack Magnus

Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Får väl slå ett slag för Historisk racing och rhkswe.org då.
Men klotterplanket där är ju inte riktigt samma sak som rejsa...
Förut tittade jag mest in här sporadiskt, med visst skeptism och trodde det var
styling, gatåka och blackrace här, men ack vad jag bedrog mig thumbs up

Keep up the good work Magnus

Citera
Allmänt banåkaforum
1208 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande