Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1208 besök totalt |
Andra svenska websiter för de som utövar racing o banåka?
Satt och funderade lite (efter att ha varit inne på SBFs www.ib.se och deras "forum" ![]() Vad är liksom närmaste alternativ till Rejsa.nu för räserbanaanvändare? ![]() _________________ ![]() |
||
Re: Andra svenska websiter för de som utövar racing o banåka
Men det är väl just det att rejsa.nu är så unik som gör att folk tycker om sidan. Jag har ingen aning om det finns någon annan sida, blackrace finns ju iofs, men det går ju inte att jämföra direkt. Det är väldigt skönt att det finns så mycket kunnit folk här som kan det mesta ![]() ![]() Suverän sida ![]() _________________ Rachid Rachid |
||
Det finns väl en del inlägg kring just banåka under märkesklubbarnas webbsidor eller andra märkenstrogna websidor, men inte i denna utsträckning.
Jag använder mig givetvis av dom märkesforum som finns tillhand, men lika ofta rejsa. Teknikfrågor ställs på märkesforum, men däck, spårvalsfrågor, diskussioner kring beläggcompounds och frågor av mer race karaktär etc ställs lika bra här. Rejsa är en av mina top tre. _________________ Niclas Dahlgren Alfa Romeo Alfetta 1.8 Allegerita |
||
I mitt tycke finns inga alternativ. Klubbforumet (i mitt fall Club Alfa Romeo) fyller en lite annan funktion (även om man kan diskutera racing där också). Det är skönt att slippa rödljus- och rattlåsracing och allt tjafs om styling ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
||
Det närmaste jag kan komma på är den egna soffan/verkstadsgolvet... När man är med vännerna och dricker kaffe/mekar så ljugs det en hel del om samma ämnen som här på rejsa. Att det sen aldrig dokumenteras på samma sätt som i en forumtråd är nog tur för eftervärlden ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||
förrutom www.slc.se dårå (iofs så ligger ju vårat forum här på rejsa) så finns ju www.svartamasken.com som en sida där mycket skvaller inom motorsport snackas, speciellt när det gäller STCC.....
|
||
Jo, Racingbar/Svartamasken tänkte jag på. Men där finns ju bara en enkel gästbok och inte så mycket mer? Men gästboken är väldigt innehållsrik å andra sidan
![]() Sen har vi LGs resultatservice som ju är bred på olika motorsporter men smal på vad som finns på siten. Resultat och korta nyheter. Det är ju absolut kanonbra innehåll men ändå bara envägskommunikation av två saker: resultat och korta nyheter. Sen kan jag faktiskt inte komma på några andra siter just för själva utövarna.... _________________ ![]() |
||
Jag tycker även att peugeot-sport-club.com är en väldigt bra sida! Självklart för oss pug-fans!
![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||
hehe, ja... många märkesklubbar har bra koll på racing... dock inte trans am club of sweden....
![]() där ska det mest bara blänka och cruuuuuisas! ![]() edit: ![]() ![]() ![]() |
||
Jag kan inte se att det finns någon motsvarighet till rejsa.
Även jag har koll på märkes-/modellklubbarnas sajter (Miata + Lotus i mitt fall), men aktiviteten där ligger på en helt annan nivå och banåkasnack dominerar inte. Så... tack Magnus ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Får väl slå ett slag för Historisk racing och rhkswe.org då.
Men klotterplanket där är ju inte riktigt samma sak som rejsa... Förut tittade jag mest in här sporadiskt, med visst skeptism och trodde det var styling, gatåka och blackrace här, men ack vad jag bedrog mig ![]() Keep up the good work Magnus ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1208 besök totalt |