Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 Carrera Cup 1991
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
71013 besök totalt
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116


Trådstartare
Re:

Pehr Johnsson skrev:
Man lär sig nytt varje dag!!!


Visst är det kul thumbs up

_________________
Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 766



Re:

Kjell 944 skrev:
Hej

Vill bara säga grattis till en fantastisk bil thumbs up
Dock undrar jag varför du tagit bort dekalerna. När man läser i tråden, så har du lagt ner mycket tid på att hitta alla dekalerna. Har du dubletter?


Det är för att Hasse är ambivalent som en k-ring!

_________________
Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449



Re:

964 skrev:
Kjell 944 skrev:
Hej

Vill bara säga grattis till en fantastisk bil thumbs up
Dock undrar jag varför du tagit bort dekalerna. När man läser i tråden, så har du lagt ner mycket tid på att hitta alla dekalerna. Har du dubletter?


Det är för att Hasse är ambivalent som en k-ring!


Då kanske det även är dax att uppgradera bromsarna med störe ok fram?

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 766



Kan vara en skröna men jag har hört att Hasse letar efter original motorolja från 1991....

_________________
Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
Citera
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116


Trådstartare
Re:

964 skrev:
Kan vara en skröna men jag har hört att Hasse letar efter original motorolja från 1991....


Nja, där går gränsen

_________________
Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
Citera
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 417



Re:

lewan skrev:
964 CarreraCup skrev:





thumbs up thumbs up thumbs up





Vet du hur det kommer sig att RS och Cup har olika mittendel på kofångaren?



Letar efter en 964 C2 och hade tänkt bygga en Cup-kopia... Och hade då tänkt skaffa RS-mittdelen till kofångaren.
Men det verkar jag inte behöva, dock tycker jag nog att RS-delen är snyggare.


Fin bil!
(den sternrubina alltså)
blev för ett tag sen min tur att förvalta denna bil till framtida generationer

jonas

_________________
jonas Blom
Citera
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 417



Hasse du har fått ett pm på PCS.

Jonas

_________________
jonas Blom
Citera
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 417



Hasse,
Kör du cat bypass på cupen?

_________________
jonas Blom
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 766



Re:

jonblo skrev:
Hasse,
Kör du cat bypass på cupen?


Det gör han.

_________________
Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
Citera
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116


Trådstartare
Re:

jonblo skrev:
Hasse,
Kör du cat bypass på cupen?


Du har mail via PCS

_________________
Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
Citera
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116


Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet med motorsportutväxlingen 8:32 utväxling i en G-50 låda , jag tror att det skulle passa bra på svenska knixigare banor då 3:an och 4:an är för " seg " i vissa partier.

_________________
Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Re:

964 CarreraCup skrev:
Är det någon som har erfarenhet med motorsportutväxlingen 8:32 utväxling i en G-50 låda , jag tror att det skulle passa bra på svenska knixigare banor då 3:an och 4:an är för " seg " i vissa partier.

Jag hade 8:32 slutväxel på min 993 RS vilken iofs inte har G-50 lådan.
Bilen blir väldigt "tätstegad" och får ett mkt bra klipp på bekostnad av ett fasligt växlande
Toppfarten skönk till ca 235 gps. Det kan rekommenderas.

Det kan vara bra att veta att motorsportslutväxeln har en väsentligt kortare livslängd än den vanliga pga utväxlingen.

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 766



Har hört det där förut om kortare livslängd, men jag fattar verkligen inte varför det ska vara sån skillnad mot standard. Sen är jag lite fundersam för avståndet mellan växlarana förblir ju desamma och det förhållandet mellan växlarna som jag tyckrrr är det största problemet. 3an är alldeles för ensam.

_________________
Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
Citera
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1332

Namndispens
Namndispens

Jag har ett 8:32 i min 964a.
När vi bytte svänghjulet i växellådan konstaterade Magnus-Mtech att slutväxeln var skadad. Original kändes inte lockande och stoppade därför in en 8:32.
Resultat?
Ja, den går som fasen men det blir en hel del växlande :-)
Magnus sade att den håller 2000 mil och att man ska byta växellådsoljan några gånger under säsongen.
Topphastigheten blir lidande men du får bra mos, riktigt bra faktiskt :-)
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 732



Re:

AndersK skrev:
Jag har ett 8:32 i min 964a.
När vi bytte svänghjulet i växellådan konstaterade Magnus-Mtech att slutväxeln var skadad. Original kändes inte lockande och stoppade därför in en 8:32.
Resultat?
Ja, den går som fasen men det blir en hel del växlande :-)
Magnus sade att den håller 2000 mil och att man ska byta växellådsoljan några gånger under säsongen.
Topphastigheten blir lidande men du får bra mos, riktigt bra faktiskt :-)



Vad blir topphastigheten på ett ungefär?
Så man får en uppfattning om hur mycket tätare det blir, lite nyfiken.

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1332

Namndispens
Namndispens

Re:

lewan skrev:
AndersK skrev:
Jag har ett 8:32 i min 964a.

Ja, den går som fasen men det blir en hel del växlande :-)



Vad blir topphastigheten på ett ungefär?
Så man får en uppfattning om hur mycket tätare det blir, lite nyfiken.



Korrigering, när vi satte in en diffbroms i lådan så konstaterade Magnus att slutväxeln var dålig.
Topphastighet, har bara kört på svenska banor, loggat 215 km/h på Mantorp, maxhastighet vid 7000 varv ska vara 242 km/h.
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 732



Re:

AndersK skrev:
lewan skrev:
AndersK skrev:
Jag har ett 8:32 i min 964a.

Ja, den går som fasen men det blir en hel del växlande :-)



Vad blir topphastigheten på ett ungefär?
Så man får en uppfattning om hur mycket tätare det blir, lite nyfiken.



Korrigering, när vi satte in en diffbroms i lådan så konstaterade Magnus att slutväxeln var dålig.
Topphastighet, har bara kört på svenska banor, loggat 215 km/h på Mantorp, maxhastighet vid 7000 varv ska vara 242 km/h.


Låter som det blir en skaplig skillnad mot original.
Skulle vara kul att uppleva någon dag.. vägarna förbi Knutstorp i sommar?

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 766



Har inte sett nåt svar på detta.....varför slits den kortare slutväxeln så hårt? Jag fattar inte det. blir det en annan belastning pga drevningen eller? en original tar ju i princip aldrig slut.

_________________
Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Re:

964 skrev:
Har inte sett nåt svar på detta.....varför slits den kortare slutväxeln så hårt? Jag fattar inte det. blir det en annan belastning pga drevningen eller? en original tar ju i princip aldrig slut.

Det är matematik.
32 är jämnt delbart med 8 vilket gör att det är samma kugg som hela tiden nöter mot varandra.
original är ej jämnt delbart därför blir cykeln innan samma kuggar träffar på varandra flera gånger längre.

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116


Trådstartare
Re:

AndersK skrev:
Jag har ett 8:32 i min 964a.
När vi bytte svänghjulet i växellådan konstaterade Magnus-Mtech att slutväxeln var skadad. Original kändes inte lockande och stoppade därför in en 8:32.
Resultat?
Ja, den går som fasen men det blir en hel del växlande :-)
Magnus sade att den håller 2000 mil och att man ska byta växellådsoljan några gånger under säsongen.
Topphastigheten blir lidande men du får bra mos, riktigt bra faktiskt :-)


ok, verkar som en intressant uppgradering, vi får se vad som händer i vinter

_________________
Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
Citera
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 417



Hur går det med bilen? Hinns det köras nå

_________________
jonas Blom
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 Carrera Cup 1991
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
71013 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande