Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
3616 besök totalt |
VW Golf Vr6 -94
Här är det jag tänkte köra med min polare tycker jag ska trycka i turbo men det får räcka med närmar 190hk till början ![]() Vet inte hur man lägger in bilder här så jag länkar http://www.garaget.org/?car=268134 |
||||||
Ja det blir min första ban/gatbil har kört hoj innan på bana men nu är det dax för fyra hjul
![]() ![]() |
||||||
Re:
Varför inte lågt och brett det blir ju som en go kart ![]() |
||||||
Re:
Tror han syftar på att VR6:an är ganska framtung och tenderar att vara väldigt understyrd ![]() Men, jag tycker det är en väldigt rolig bil att köra med. Effekt finns det ju ganska gott om så där behöver man inte pilla så mycket ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||
Re:
Jo det är den! men den är jäkligt lätt i röven med, men det ska bli kul det är ju inte första vr6an man äger ![]() |
||||||
Re:
Det var ett klart plus med VR6 syncro, lite extra vikt bakåt = bättre balans ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
har inte provat nån fwd vr6a på bana men tycker inte min syncro är mer understyrd än sciroccon jag hade förut... dock så saknas responsen i motorn ur kurvorna som man hade med en 4a vr6an känns änna seg innan man kommit upp i varv ![]() men de kanske kan vara dom extra 100kilona och syncron som gör de _________________ Emil Lindgren |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
3616 besök totalt |