| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Porsche GT3 RS 4.0 vs GT2 RS
|
<< 1, 2, 3 >> 10368 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
|
Varvvillig sugmotor ger mer själsligt än bil med respirator.
GT3 RS 4,0 vinner alla dagar i veckan.
_________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||||||||||||||||||||
|
Re:
Eftersom majoriteten av oss alla absolut inte kört och nog inte ens sett en 4-nolla och en GT2 RS så är det ju bara vilda gissningar i allmänt drömmande Drömma utan att veta så mycket egentligen är ju ok det med. Så japp, den här tråden handlar som du säger om vilda gissningar, gammal tro och tyckande PS: Tänk på alla som drömt om en Lambo Countach förr i tiden, tänk om de vetat hur den var att äga och köra
_________________ Magnus Thomé
|
||||||||||||||||||||||||
|
http://www.youtube.com/watch?v=VI-fL
när en turbo låter såhär och varvar 8.5 kan man börja tänka om, tills det är det NA power som gäller =) _________________ Johan Joffs |
||||||||||||||||||||||||
|
Båda är svåra att hålla bakom sig ( http://www.youtube.com/watch?v=EhouN
Jag väljer 4.0: sista sug GT1-motorn, snyft. Nästa GT3:a (991) får väl samma motor som Carreran, suck. _________________
|
||||||||||||||||||||||||
|
Re:
Håller med ljudet är sagolikt!! och tyvärr nåt som Porsche Turbosarna inte når upp till!
Men resten är ballare med Turbo! :-) _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||||||||||||||||||||||
|
jag röstade på GT3:an mest för den siffran är högre och borde vara bättre
Har ingen aning om den förmodade STORA skillnaden på dessa
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||||||||||||||||||||
|
En GT3 tack! Ljudet är magiskt i den där bilen... Känns mer "levande" och hanterbar med sugmotorn och förmodligen tillräckligt stark för mig. Av nån anledning skulle jag inte vilja sitta och vänta på laddtryck i utgången av någon kurva för att sedan bajsa lite lätt i brallan i gt2:an när det börjar släppa. För det är väl den som uppnår högst kurvhastighet som vinner va? ;-) sen har man ju inte ett tyskt hantverkarnamn som efternamn...
_________________ Kristoffer Dahlvik BMW 320dT -10 M-sport |
||||||||||||||||||||||||
|
Re:
Vtg baby I ett gt3 chassie så du får båda _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||||||||||||||||
|
Alltså det är omöjligt att välja.
Hårdtrimmad sugmotor är alltid grymt fräckt, men jag vill ha en GT2 pga. pulvret. Men jag väljer ändå GT3 för att det ser mer connoisseur ut i depån.
//Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||||||||||||||||||||||
|
Jag testade en 4.0 på Kinnekulle i somras och det ljudet över 7000 varv va helt sagolikt! Har ju inte testat Gt2 så får lägga min röst på 4.0
_________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||||||||||||||||||||||
|
Re:
+1 på den _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||||||||||||||||
|
måste säga gt3an, fan motorljudet är ju mumma, såg en gt2 rs vid Porsche center ut mot fruängen och en 4.0a på Porsche center i Haninge, och måste säga att 4.0an ser aningen råare ut!
sen om man tycker 4.0an känns lite slö så finns det ju en halv mille att skrämma upp, tex med något överladdat! men mycket svårt val, kan man få ta båda?
_________________ MVH |
||||||||||||||||||||||||
|
Röstar på GT3an, provsatt en i Frankfurt och det var som att ta på sig en handske. Grym känsla och sugmotor är min kopp med the. En bil som Colin Chapman kunde byggt, och det är nog det bästa betyg jag kan ge.
_________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Porsche GT3 RS 4.0 vs GT2 RS
|
<< 1, 2, 3 >> 10368 besök totalt |