Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 356 Speedster -58 SÅLD
<<   1, 2, 3, 4
36248 besök totalt
Bo Danerius
Örebro
Här sen Okt 2004

Re:

Tobbe_A skrev:
Har en polare som köpt en äkta 356 - 52 som har gått som rallybil hela sitt liv. Nu är det dax att göra den original och supernice.Undrar bara om det är någon som har bra sidor där man hittar lite kofångar och annat smått och gott till dessa. Tack på förhand.

Supernice...? Har bilen en riktig historia så är de ju skojigare o fixa upp den som den var. Bättre investering dessutom. Har den en historia så radera inte ut den. Finns så många som renoverar sönder gamla 356or redan. /Bo

Göteborg
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Jag håller med tidigare inlägg, gör den till en rallybil i mkt fint skick istället och bevara dess historia

Här fins det mesta att köpa http://www.stoddard.com/shop/shopdisplaycategories.asp?id=23&cat=3 . . . .

Tobbe_A
Åstorp
Här sen Jun 2004

Denn har tydligen gått lite rejs mot den G:a kungen när han körde på den tiden. Bilen är köpt ny från USA utan papper. Papper är nu på väg hit ...otroligt fanns dessa kvar.
Denna ska försökas reggas in som en äkta 356. Till det priset han fått den till så är det dumt att INTE göra den original att glida runt på sommaren med.

Jim Profit
STHLM
Här sen Nov 2003

Sjukt fin bil du har, gjorde sig grymt bra i grått!

Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006

Hej Peter!

Ja, den blev verkligen bra i grått! Grymt snygg! (...nästan lika fin som min...)

Själv har jag en motor att få liv i till i vår. Dock är det lite väl mycket med Corvetten just nu, så jag vet inte riktigt när jag skall få tid.

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Nu är motorn ihopsatt och det har blivit några mil i vårsolen

Det blev till att hona loppen, nya kolvringar, slipa in ventiler, ny packningssats, nya stötstångsrör, nya bussningar till upphängningen m.m. Trimning får det bli nästa år Efter div inställningar så går den betydligt bättre än innan renoveringen, konstigt vore väl annat

Nu är huven och bakstötfångaren inne på lackering pga lite dåligt jobb i div skarvar och då är det väl typiskt att det är kanonväder ute varje dag

Här är vad som är på gång nu, bettan ska få ett nytt hus (man kanske skulle lägga upp en garagebyggartråd).

Här ska garaget ligga:

Mörkgrått är garageyta och där det är ljusgrått ska det vara grus:

Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Kul att det gick bra med motorn och att det verkar funka till belåtenhet! thumbs up
Trevligt med lite garagebilder också, trevligt att kunna ha bilarna i närheten av hemmet.
Men får du verkligen in alla bilarna i garaget, börjar bli många nu?

Göteborg
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Re:

Barbapappa skrev:
Kul att det gick bra med motorn och att det verkar funka till belåtenhet! thumbs up
Trevligt med lite garagebilder också, trevligt att kunna ha bilarna i närheten av hemmet.
Men får du verkligen in alla bilarna i garaget, börjar bli många nu?

Det ska bli gott att kunna meka när som helst, nu är det ju ett företag varje gång man ska åka iväg till garaget...
Jo det börjar bli lite många bilar nu(då ska du veta att jag la ett bud på en original race 356:a för ett par veckor sedan, dock lurade säljaren mig och sålde den till en annan framför näsan på mig men tur var kanske det ) men jag hoppas att jag blir av med en snart i varje fall... Garaget bli 44 m2 (6,0x7,2 meter) för det var det största man fick bygga i vårt område Men det får väll räcka för det ska ju bli ett rent hobbygarage

Vi ses på vägarna

Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Nu håller Speedstern på att "avrejsas" då den bara använts till att köpa glass (ingen ide att försöka lura någon att den kommer ut på banan ) och bågen är ur, sportstolarna har svettsats om till "bucket seats" samt att den har blivit 7 cm lägre. Nu börjar den få ett riktigt skönt cruisingstuk och därmed så upphör denna tråd att uppdaterats

Nu ska det bara fixas lite småsaker innan det är dags att sälja av den för nya projekt. Jag har byggt och ägt den i 10 år nu så det är dags för någon annan att njuta av den

krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006

Vackert! thumbs up

//Johan

Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
Ricke_1602
Emmaboda
Här sen Feb 2005

Lägg gärna upp flera bilder på hur det går med garagebygget

Äger följande:
BMW M235 -14
BMW 330 -06 Banbil/bruksbil
*BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt)
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Re:

Ricke_1602 skrev:
Lägg gärna upp flera bilder på hur det går med garagebygget

Garagebygget har gått bra Jag har dock inga bilder på hur det ser ut när det var hundra klart inuti men här kommer det som jag hade på jobbdatorn.

Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Jag lovade att lägga in lite bilder på när stolarna blev klara och på bilderna nedan syns det (la in hela säljesannonsen).

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bilen är byggd av mig och mycket tid har lagts ner på att få rätt utseende på bilen. Bara karossen tog flera år att få till rätt passform på alla delar som dörr/huvspringor m.m.
Detta är ett mycket bra bygge som håller hög kvalitet på dom viktiga delarna som kaross, lack och styvhet i bottenplattan (inte som vissa replicor som inte går att öppna dörren på när ena hjulet står på en trottoarkant...). Den har rullat knappt 600 mil efter färdigställande.

Bilen SFRO besiktigades med mycket gott omdöme och det står på intygat att den är mycket välbyggd och inte inte har några problem att hantera maxgränsen på 150 hk om ägaren skulle vilja det. Bilen väger ca 700kg.

Bygget är väldokumenterat och allt i pappersväg och kvitton finns sparat samt mycket bilder.

Korta fakta:
Bilen är baserad på en -69 bottenplatta med IRS-bakvagn(!). Platten är kortad 273 mm och förstärkt samt alla plåtar är nya och allt är blästrat och lackat.
Justerbar ny Pumaframvagn som som är avsmalnad och har skivbromsar. Allt under är nytt eller renoverat, allt från bromsar/rör/slangar/huvudcylinder, styrväxel, kulleder, spindlar, stötdämpare m.m.
Karossen är från Roadline. Mycket arbete nedlagt och som du sällan ser på en Speedsterreplica. Den har också "rätt" mätare och bakljus!
Motorn är en 1600 med dubbla weber 40, mindre remskiva, separat oljefilter, oljekyl, nya värmekammare, nytt avgassystem, alla plåtar nya m.m.
Fälgar runt om är ändrade till stora fembultsmönstret.
Inredningen är i stort sett original med äkta VDO-mätare. Det sitter skålade stolar och fyrpunktsbälten samt en dold stereo i. Värme i kupén är indraget och gör att man även kan njuta nedcabbat av lite kyliga sensommardagar.
Cabben är väldigt bra monterat med bra spänn på tyget och bilen ser riktigt kaxig ut med cabben öppe, tyget är som nytt.

Det följer med mycket reservdelar som en extra motor, extra nya fälgar plus annat smått och gott som jag samlat på mig.

Vill du ha en bil som alla gillar så är denna helrätt men räkna dock med att du får nya vänner över allt där du stannar...

Jag kan tänkta mig ett byte mot annat projekt och då helst en Porsche, allt av intresse men bilen säljs helst mot pengar. Eller kanske något roligt projekt med MC-motor...

OBS inga byten mot bruksbil av intresse!

Pris 220000:- (eller byte mot Porscheprojekt (eller något annat projekt kan vara av intresse!).

fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004

Hade det inte varit för husrenovering, barn på gång, och annat bilbygge på gång, så hade jag hämtat den på studs!

Det kan , i mina ögon, va en av de snyggaste karosslinjerna som någonsin ritats.

Underbart fint bygge! Lycka till med försäljningen, och hoppas att vem nu än köper den tar väl hand om den!

Suzuki Swift Sport -14
Toyota Rav4 Gazoo Racing -24
Citera
BuseR
Eskilstuna
Här sen Aug 2012

Håller med, skulle jag inte haft ett projekt och pengarna hade jag kommit och hämtat den direkt!

Så otroligt vacker, svårt och beskriva med ord, lycka till med försäljningen.

mvh.

E36 m3 "Das Rote"
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Då var Speedstern såld till en bra köpare som kommer ta väl hand om den och som bonus så stannar den kvar i Göteborgstrakten också!

Nu får man fundera på vad man ska fylla upp garaget med... Ett halvfärdigt 911:a projekt vore trevligt, allt av intresse så här av er via PM/mail om ni har något intressant

Sedan har jag ju alltid längtat efter ett bygge med mc-motor...men i första hand blir det ngt baserat på en Porsche (även med annan drivlina är av intresse).

Våra race- och banåkarbilar
Porsche 356 Speedster -58 SÅLD
<<   1, 2, 3, 4
36248 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande