Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
4543 besök totalt |
SÄLJES: Audi Rs2-95 SÅLD
Hallå. Fick denna audi rs2-95 i inbyte vid min senaste bilförsäljning. Bilen är i väldigt fint skick i motor och drivlinemässigt och känns väldigt tajt. Den har haft 3 ägare i sverige innan mig och dessa tidigare ägare har ej vinterkört den så vintedäck finns ej att tillgå. Full, svart skinninredning i fint skick, även innertak och paneler är i väldigt gott skick. Den har i skrivande stund avverkat 17700mil. Bilen är nybesiktigad utan anmärkning och skatten ska betalas vid detta månadslut. Detta kan jag stå för om vi kommer överens vid eventuellt köp. Lite info: -Nyservad 2,2 20v audi/porsche femma. Denna har gått ca 1500mil sedan en väldigt omfattande genomgång hos dahlbäck. Kvitton på detta finns givetvis och det är 6-siifriga belopp så det har inte snålats på något vis. (alldeles för mkt saker för att lista i annonsen) Dom har även mappat om styrboxen så det existerar inga problem med värden på besiktning, tomgång osv. Uppskattad effekt från dahlbäck skulle vara mellan 470-500hk, tycker själv att detta känns som lite glädjesiffror men en bit över 400hk är det nog och den skjuter på riktigt bra och är en fröjd att köra. -Lådan är 6-växlad och ska även den vara genomgången. Har ej kvitto på detta men med tanke på hur den känns har jag ingen anledning att misstro tidigare ägare. -Avgassystem är även detta från dahlbäck och är 3" hela vägen, katalysator finns för besiktning och decatpipe finns för resten av året. -Chassi är från Kw och är av v3 modell. -18" azev magnesiumfälgar med splitt nya däck. -cupläpp och rs intag medföljer, båda i olackat utförande. Anser att bilen är välbehållen för sin ålder, dock har den lite kosmetiska handikapp som är bra att veta. På rattkransen så har skinnet släppt på ett ställe, framstöten har väldigt mkt stenskott och behöver lackas om, fälgarna behöver lackas om pga siliconsprickor vid senaste lacktillfället. Även listerna skulle behöva bytas ut, dom sitter där som ska men är antydan till bulor i dom pga metallskenan som sitter i själva listen börjar ge upp. Förarstolen är lite sliten vid in/utgångssidan på ett ställe. Tar givetvis hänsyn till det kosmetiska och bilen är prissatt därefter. Pris: 123 000:- Detta pris går att diskutera vid snabb och smidig affär då jag gärna vill bli av med den så fort som möjligt pga plats och tidsbrist. ![]() ![]() ![]() Mvh Matte matte@alive.se _________________ Mathias Hellström |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
4543 besök totalt |