| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Michelin Pilot Primacy?
|
1 besök senaste veckan (1010 totalt) |
|
Michelin Pilot Primacy?
Är det nån här som har provat dom? Hittade lite info om dom här http://car.michelin.se/se/gamme/hautNån som kan tolka vad 87 W står för? Har väl ngt med belastningsindex/threadwear (kanske e samma sak ) att göra? Sökte lite men hittade inget vettigt.
Ska köpa beggade sommardäck och vill att dom ska funka någorlunda på bana och väljer mellan detta däck och Pirelli P6000. Anledningen till att jag inte väljer P6000 direkt är att det inte finns i min dimension (205/50-16) utan i 205/55-16. Det skiljer mer än man tror i diametern på dom Bör jag köpa Pirelli'na iallafall eller vad tycker ni?
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
|
usch. pirelli P6000 gör ingen glad. Tycker du ska glömma dom. Michelinarna är förmodligen jättemjuka i stommen så dom är nog inte kanondäck heller.
87W står för belastningsindex. Det behöver du inte bry dig om om inte bilen väger uppåt 2ton. Vad vill du att däcken ska kosta? (såman kan tipsa om andra "bättre" alternativ)
EDIT. Såg nu att du skrivit begagnatde Ja då är det ju en annan sak. Då vet i katten vilka jag skulle valt. Michelin är nog bästa däcket om man bortser från bana. (gissar jag)
|
|
Betalar ca 600 pix för 4 däck monterade o klara
så jag får väl köpa ett par o testa dom, är dom värdelösa så får jag väl testa dom andra och sen när jag har lagt ut 1200 kr så inser jag väl att jag måste köpa 4 st riktiga däck
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
|
Hej!
Ville bara säga att jag håller med Samuel angående Pirelli P6000. Har haft sådana på en Saab 9000 och det spann friskt trots att det inte var en turbobil utan en vanlig 2,3:a (150 hk). Mvh _________________ Mattias Eriksson "Rullar du inte en gång om året så ligger du inte tillräckligt nära gränsen" - Gammal rallysanning |
|
Har kört xx-varv på ringen med primacy å funkade hyfsat bra. men skall sägas att de är nog lite "mjuka" i sidled till att börja med, men när man "vet" hur däcken beter sig ingången till kurvan är det ingen fara.
man kan oxå säga att du känner när greppet är på väg att försvinna, bra / dåligt?? _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
|
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
|
Jag kör Premacy Pilot (205/50/16 med 87V/W) på 9-3an, de hjälper lite mot spårkänsligheten på Snaaben...
(Vilket antagligen innebär att de är helt tvärmjuka?) Greppmässigt är de väl OK, men ingen super-dunder-tjoho-upplevelse? (oh, så nyanserat och fint...) /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
![]() |
Däck för banåka
Michelin Pilot Primacy?
|
1 besök senaste veckan (1010 totalt) |