Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 24319 besök totalt |
Re:
Låter intressant med tråget. skicka bild hur det ser ut. Sitter en baffel i mitt befintliga tråg just nu. ja munstyckena vet jag någorlunda om men det finns lite olika bud om vilka man ska ha antingen m50 eller så kan man visst ta från s50. fördelen med m50 var att det sitter en fjäder belastad kula som gör att oljetrycket är högre på tomgång (har jag för mig) _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||||
Re:
Ja det har gjort nytta. Har haft svårt med motivationen men nu kör jag på en stund igen... Vet att man låter sur å gnällig å ett djäkla klagande men det beror inte på bilen utan helt andra orsaker som gör att man tappar all ork å motivation men fan den som ger sig, är ju ändå bara I-landsproblem för det mesta ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||||
Re:
Blev det nån repa förbi Gbg? Jag får mina motordelar om två veckor, så då skall det skruvas. Läge att komma förbi då och bättra på motivationen. //AL _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + iD4 Sodi DD2 |
||||||||
Re:
Ja det är lurigt med gamla bilar, men det är inte alla förunnat att ha varken kunskap eller möjlighet att få skruva med en gammal bil. Och får man väl fart på dom så har man tillbaka på att vikten oftast lägre och körkänslan är 100% lycka. ![]() Så kämpa på nu, vi följer med spänning hur det ska gå ![]() _________________ Kristoffer Dahlvik BMW 320dT -10 M-sport |
||||||||
Re:
Ja jag skulle faktiskt kunna komma förbi om 2 veckor. På lördagen skulle passa mig bäst eller fredagkväll? _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||||
Re:
Lördag blir fint! Vi hörs _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + iD4 Sodi DD2 |
||||||||
Nytt original 2.5 EVo svänghjul
![]() nästa vecka ska grejerna iväg på ballansering så det blir yber bra kolvarna slog på 4gr vevstakarna slog på 6gr säkert bra toleranser när det begav sig men det går göra bättre Lite "coolt" att dom fräst bort så mycket material som möjligt längst ut. Sammanlagt är veven och svänghjulet ca 8 kg lättare än 2,3 veven/svänghjul borde bli lite skillnad när man mellan gasar ![]() ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 24319 besök totalt |