| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Renault Mégane Coupé (Cup) delar
|
7156 besök totalt |
|
Jag funderar på att sälja delarna som jag har, det är dock inte helt spikat om jag ska sälja allt ännu. Detta är några av delarna som jag har: Renault F7R-714 motor renoverad och hopbyggd av Bror Jaktlund efter Mégane Cup specifikationer (effekt ca 180 hk med Magneti-Marelli ECU) inklusive insug med pluggad EGR, luftfilterburk (samma som till Clio grupp A) komplett med elsystem, Magneti-Marelli MR602 databox och dashboard samt reläbox och kablage. Grenrör, katalysator, kompletta spindlar, länkarmar, insug, 280 mm bromsskivor, bromsreduceringsventil och lite annat smått och gott från Mégane Cup. Finns även några karossdelar såsom motorhuv, framskärmar och bagagelucka i plast samt en ny original vänster framskärm passande till Mégane. Har även fjäderben från FK, topplagringar och en del annat. Även reparationshandbok och reservdelskatalog till Mégane Cup från Renault Sport finns. Lista över delarna: (innehåller mer info & artikelnummer) http://www.16v.se/misc/megane-delar- Motorn (ny Renault kåpa kan ordnas vid försäljning)
Mégane Cup grenrör (professionellt coatat av Weird Performance & Coatings)
Luftfilterburken
Elsystemet
Dashboarden
Bromsreduceringsventil från Renault Sport
Motorhuv i glasfiber
Bagagelucka i glasfiber
H&R bult för camberjustering (nya i originalkartong, artnr: TC114)
Topplagringar med excentermonterad uniball till Mégane specialtillverkade av EDUCAR Motorsport. Helt nya. Tillverkade i aluminium, eldoxiderade. Anpassade för fjäderben från FK Automotive men borde även passa till andra fabrikat (kontakta mig för måttuppgifter)
_________________ Johan Nilsson Renault Mégane Coupé |
|
Från Mégane Cup reservdelskatalog:
Så här ser det ut komplett med fjäderben (dock ej mina delar på bilden) Spindlarna passar inte på standard Mégane fjäderben då hålbilden är annorlunda.
_________________ Johan Nilsson Renault Mégane Coupé |
|
Vissa av delarna passar även till Clio II Sport från Renault Sport.
Exempelvis: Länkarmsbussningar Powerflex PFF60-301 Nya. Pris: 700:- /en sats (4 st) SÅLDA Shortshift Sadev B15062UNI (för alla JB/JC-växellådor) Ny. Pris: 700:- SÅLD Camberjustering M14 35-48mm H&R TC114 Nya. Pris: 400:- /par SÅLDA Bromsskivor 280 x 24 mm Beg. Ca 23,9 mm kvar. Pris: Bud! Kan skicka delarna till skapliga priser (t.o.m. 31/1 2012) med Schenker Privpak. _________________ Johan Nilsson Renault Mégane Coupé |
|
|
|
Det lutar åt att delarna kommer att säljas till Österrike.
Dock smidigare att sälja dessa delar i Sverige så passa på att slå till nu! 15900:- för motor, Devil grenrör, luftfilterburk, insug, elsystem, katalysator & Mégane Cup handböcker. _________________ Johan Nilsson Renault Mégane Coupé |
|
Motorn & elsystemet är sålt men det finns kvar lite delar bland annat coilovers till Mégane:
Listan med delar har reviderats (den är nu på engelska) http://www.16v.se/meganeparts.pdf _________________ Johan Nilsson Renault Mégane Coupé |
![]() |
SÄLJES
|
7156 besök totalt |