Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 16052 besök totalt |
Jaha då var nya bakdämparna blivit monterade och det vart helt klart bättre, dock lite skrap kvar. Det borde lösa sig när bussningarna byts.
Samt så har problemet med dem slitna lamellerna i bakdiffen snart fått sig en lösning, hittade en likadan diff på skroten som beställdes. Så till våren blir det att flytta över kronhjulet till den "nya" diffen och montera densamma på bilen. Håller även på och fixar med spikdäck till bilen eftersom jag ska till speedweek i orsa. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
Nu med nya bakdämparna så känns bilen mycket bättre och alla skrapljud bakifrån är borta. Ända som är kvar att ordna är att få ner fronten närmare marken. Då den fortfarande är högre fram än bak.
Samt tittat lite inför kommande uppgraderingar och det som känns mest troligt att det blir är Ny turbo,vill ha en IHI VF35 Turbo Nytt 3" avgas. Ny frontmonterad intercoolert Nya sommardäck (gärna Toyo T1-r) Ny splitter till fronten. Nytt öppet luftfilter med ordentlig värmeavsköljdning. Ny Wallbro soppapump. Sen funderas det på, Chassie kit Underede till skalstol på förarplatsen. Svetsat stag mellan hjulhusen bak att sätta bälte i. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
Har småpillat lite på inredningen och utsidan av bilen med lite kosmetiska uppdateringar.
![]() Saknas en avgastemp mätare, men den sitter där nu. ![]() Sen så hade jag lite kolfiberfilm över så jag klädde in den övre vingen (ska ta taket också). ![]() ![]() Vet att filmen inte är perfekt monterad, men jag är nöjd vilket är huvudsaken. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 16052 besök totalt |