| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Koppling och lagermodifiering, behöver lite gurutips.
|
1170 besök totalt |
|
Håller på med kopplingsbygge och annat på min S2000 just nu och har några frågor. En del råkar ut för "crank walk" då de monterar starkare tryckplatta pga klena axiallager, sitter bara en halvmåne per sida istället för att gå runt hela vevaxeln. Jag lurar ju då på att fräsa nya banor i block och gördel för att montera två till, nån som gjort nåt liknande? Vettig idé? Nästa grej handlar om flerskiviga kopplingar. Om man behöver tillverka en ganska tjock mellanplatta, kan man då lätta den på nåt sätt? Hålborra som en bromsskiva? Skulle det funka? En annan tanke är en sandwich med alu mellan två tunna stålskivor. Bättre? _________________ --Michael Karlsson-- |
|
oftast förekommer "crank walk" vid situationer man saknar oljetryck, tex vid start av motor med nedtryckt kopplingspedal. Vanligt förekommande bland "nybörjare" i effektträsket.
Sunt förnuft och se till att man har oljetryck i början så kommer 180g lager räcka. Har det på min utan problem med sk. "crank walk" _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1170 besök totalt |