| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Styrstopp!!
|
2434 besök totalt |
|
Styrstopp!!
Hej!! Håller på och bygger om en bil i ett skolprojekt där vi kört fast med styrningen.. Vi vet nämligen inte hur vi ska få ett styrstopp och behöver tips på lösningar.. Bilen i fråga är en Smart fortwo med poloframvagn och egenkonstruerad ram tacksam för svar!!! _________________ jerry jerryson |
|
Har man kuggstång tycker jag det oftast är smidigast med "ringar" som sätts på själva kuggstången och stoppar mot huset. Om jag inte minns fel använder både BMW och Volvo detta som standardlösning i vissa bilar med vissa stora hjul.
Ringen kan antingen träs på plats så den stoppar mot inre P-änden, eller så gör man en variant som kläms med skruv/ar mot kuggstången. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
|
Jag köpte stålringar med stoppskruv på Clas olsson, skruvade av p-änden och trädde på.
Sen fick man prova sig fram var det var bäst att sätta stoppet. Min ser ut exakt som ovan. _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
![]() |
Skruva banåkabil
Styrstopp!!
|
2434 besök totalt |