Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2050 besök totalt |
Hoppas det inte blir för blött, för jag hade faktiskt tänkt vara på plats, lördag och söndag. Sitter på sektion A, hoppas det blir bra !
![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Re:
Visst övertygar Grosjean! I Abu Dhabi körde han snabbare än Petrov på träningen, och nu Senna. 12 10 Romain Grosjean Renault 1:15.547 1.736 18 14 9 Bruno Senna Renault 1:15.732 1.921 32
![]() ![]() |
||||||
huj vilken helg, en jakla massa sol och en jakla massa folk. Dom ar valdigt entusiastiska har i brasseland. Jag blev forvanad over hur jakla mycket bilarna later i verkligheten, aven med oronproppar gjorde det nastan ont
![]() ![]() Fast jag maste saga att denna gamle nelson piquet brabham lat klart roligare an dom moderna bilarna!! ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Re:
De kör delvis med fullt öppet spjäll och kör effektreglering med att köra någon sorts puls density modulering. D v s man reglerar med antalet tändpulser per tidsenhet istället. Det finns flera fördelar med det men huvudsyftet är att man har större flöde av gas genom motorn än vid moderata nivåer och en throttle valve och det används för att förbättra aeerodynamiken. Men det ger även fördelar av högre energiutnyttjande av bränslet. Nackdelen är att katalysatorerna inte gillar syreöverskottet så det är inte tillämpligt på normala bilar. _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
Re:
Men det bästa är att det försvinner till nästa år ![]() Jämnare och rättvisare igen. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Blir det jämnare och rättvisare om ingen får använda det än om alla får använda det? ![]() Jag tycker nog att om det är en av teknologierna som kan användas för att få ner bränsleförbrukningen så skulle det vara valfritt att använda. Om det är en överlägsen teknologi så skulle snart alla använda den. Det är inget som påverkar homologeringen av motorer som jag ser det utan det är en extern programmeringssak som går att göra med befintlig ECU. _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
Re:
Inget höjdarrace men njöt ändå när det nu är hela 4 månader till nästa race. ![]() ![]()
![]() ![]() |
||||||
Re:
Det jag reagerade över i TV-sändningen var smällarna som blir vid nerväxlingar. Läktarna runtomkring start och mål förstärker säkert ljudet markant. "Bluddret" lät fruktansvärt illa även på Nürburgring i somras... Glömde naturligtvis bort Alonsos omkörning på Button, men en omkörning gör inte ett helt lopp... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2050 besök totalt |