| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Diverse E36-delar (328 1996) ZF, kardan mm
|
1388 besök totalt |
|
Dags att skrota ner nyförvärvet och sälja sånt jag inte behöver! Växellåda ZF 328. Behöver väl ingen närmare presentation. Komplett med slavcylinder, spakställ (jävligt dåligt bussningar i det dock för spaken är som en avbruten grötslev) och hardyskiva (lite torrsprickor i den). Förutom att spaken var väldigt sladdrig så kändes lådan helt frisk de 50mil jag körde hem den. Inga missljud eller skrap vid växling. Vi börjar på 2500kr och bud däröver, jag vet att dessa lådorna är heta bland turbofolk. Kardan 328 E36, en av de viktigare komponenterna vid E30/M50-byggen. Börjar bli lite svåröverkomliga nu så sätter en prislapp på 2000kr eller högstbjudande. Coilover-kit "TA Technix EVo" 1500kr Ställbara i höjd fram o bak, bak med justeringshylsor ihop med fjäder på originalplats. Inget man sätter på banbilen förmodligen, men folk verkar vara över lag ganska nöjda med dem om man läser lite. De 50mil jag kört med dem kändes faktiskt helt okej. De är fräscha så kan inte gått särskilt långt. Följer med original topplagringar fram och bak.
Stylinglysen "oneblock" 750kr Med angeleyes o blinkers i ett. Fronten på bilen den satt på var inte komplett så vet inte passformen. Av erfarenhet brukar den vara si sådär dock. Kopplas in enkelt med originalkontakterna. Spricka i ena fästet på ena lyset som kan ses på bild. Är väl abs-plast så går o smälta ihop med lödkolven.
Sidospeglar, M3 E46? 500kr Manuella speglar som jag tycker liknar M3 E46. Med adapterplattor för E36. Är inte lackade eller nånting då bilen var svart också. Riiiiiktigt skitiga på bilderna dock.
Plus frakt på alla delar, eller kan de hämtas i Ljungby Småland. Växellådan skickas ej. Kommer bli mer delar till salu som bakvagn o styrväxel mm, men har inte hunnit kolla skick ännu, och behöver ha den rullandes ett tag till. _________________ Peter Sternersson |
||
|
Re:
Hmm, skulle vara en lamellbromsad diff med bankrånarutväxling till E34 i sånna fall. Kan fundera över vad jag ska byta på räserbilen i vinter så kanske det blir fler möjligheter. _________________ Peter Sternersson |
||
|
Re: lampor
Är en som varit o ryckt i dem, men han körde compact så kontaktstyckena passade inte helt hundra och han hade andra alternativ. Så jag tolkar det som att de är obokade och till salu
_________________ Peter Sternersson |
||
![]() |
SÄLJES
|
1388 besök totalt |