Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1, 2 >> 6476 besök totalt |
Till Android finns det redan men det finns ingen kunnig som jag vet som skulle kunna hjälpa att göra en bilduppladdningsapp till apple. Så då står hoppet till att hela forumet uppdateras till phpBB3 så att man kan köra Tapatalk. Och den uppgraderingen har det lagts många såna här timmar på:
![]() _________________ ![]() |
||||||||||||
Re:
Hehehe kändes som ett svar där du hade full inblick i vad arbetet innebär ![]() Jag är övertygad om att det har gått pallvis med Joltcola och långa svettiga nätter för att försöka genomföra detta, gissningsvis blir ingen gladare än Herr Thomé om detta går att lösa. och som sagt funkar det på båda Paddar o nallar med Android, bara det är ett stort lyft tycker jag. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||||||
Re:
Ja, nu är det nog inte riktigt så enkelt precis som både Johan och Magnus har skrivit. Fast om du sitter inne med kunskaper i PHP och SQL så är du säkert välkommen att hjälpa till. ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||||||||
Re:
Ingenting är omöjligt för supramannen! ![]() ![]() |
||||||||||||
Re:
![]() Jag tror vad supramannen menar och om jag har rätt så håller jag delvis med. D v s om det inte går att uppgradera men om det är viktigt att ändå följa sin samtid så får man nog ta beslutet att göra en nystart av forumet där man kanske bara har med listan på användare och deras lösenord och resten nytt. De gamla trådarna låses och den delen av forumet får agera arkiv. Lite trist men en utväg i a f. Vi har ju samma problem för vårt forum faktiskt.se. Då är han som hanterar det verkligt slängd i php och databashantering och jobbar med det dagligen. Han har hittills gått bet på det. _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||||||||
Re:
Jag är väl skyldig till nån kraschad quotebåge dessutom... ![]() Problemet är ju att konvertingsscript inte är gjorda för att plocka med alla möjliga specialfall, och att skriva egna är övermäktigt. Ett sätt att hantera det skulle kunna vara att isolera ut bråkiga inlägg och portionera ut dem för manuell korrigering (så många tusen kan det inte vara). |
||||||||||||
ett annat alternativ är ju att låsa hela nuvarande forumet som "read-only" och låta det vara kvar i nuvarande form som ett arkiv. Möjligen lägger man länkar till gamla forumavdelningarna i motsvarande avdening i nya forumet. Sedan flyttar / kopierar man över avdelningar och användare till nya forumet..
_________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||||||||
Jag vill bara meddela Magnus och ev andra berörda parter att finns det någon form av slavarbete att utföra och som är på en sådan nivå att ni tror en 7 åring klarar av det ställer jag mer än gärna upp!
![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||||||
|
||||||||||||
Re:
iPad har (väl?) typ ingen "c:" som man kan nå bilderna på.. dvs man når inte filsystemet som sådant. Eller? _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||||||||
Re:
Låter mer som en begränsning i iPad än i rejsas forum isf? |
||||||||||||
Re:
jo, fast det är nog lättare att ändra på forumet än att ändra på iPadens konstruktion... ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||||||||
Re:
Absolut! Tycker detta tänk är lite roligt dock, stöter på det rätt ofta i mitt yrke inom IT. Man köper en grej som inte är kompatibel, och istället för att inse sitt misstag och köpa nått som funkar instället, så vill man förändra allt annat runt omkring istället. Detta tänk verkar inte vara lika vanligt i andra områden som det är inom IT. Men det här är ju Magnus forum så han får ju så klart välja om han vill anpassa det för iPad eller inte ![]() |
||||||||||||
Re:
Mediahanteringen går ju långsamt från filer på disk till mediaobjekt i moln. Datakraft går i samma riktning från nåt som brummar under skrivbordet till konsumtion av tjänst servad från delade CPUer i molnet. Det dröjer nog inte många år förrän minneskorten inte kommer att existera i konsumentprodukter, de kommer att vara uppkopplade istället (fast minne som cachas ur via din molnuppkoppling när du kommer hem). iTunes är inte så snällt om du inte tagit hela Apples stolpiller, men om du gjort det så är det inte så illa. Visst är det ibland lite nostalgiskt att pilla med filer och registernycklar, men vad tjänar det till, egentligen? om det finns en kundbas som väljer att låta verktyget styra dess konsumtion så kan det vara vettigt att stödja den gruppen också (om nu din produkt inte är så värdefull att den styr val av verktyg, rejsa är ju en sån ![]() Det fanns inte så många videouthyrare med BetaMax-only under 90talet ![]() |
||||||||||||
Re:
Men det är inte iPad i sig som är problemet, det är ju iOS. Android har ju samma problem. Dessa problem kan lösas genom att man utvecklar appar som tillåter bilduppladdning till forumet. Nu finns det ju en bilduppladdningsapp för Android och vem vet? Kanske även till iOS framöver. Själv kan jag inget om applikationsutveckling i den formen, men någon annan kanske kan? _________________ /Anton Lillsund |
||||||||||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1, 2 >> 6476 besök totalt |