| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Sålt: Hankook Z211 195/50-15. OZ Superleggera mm
|
2551 besök totalt |
|
Sålt: Hankook Z211 195/50-15. OZ Superleggera mm
12st oanvända i Hård gummiblandning 600:-/st Eller 6.000:- för alla. Kompletta hjul Ace Tyson Black 9,5x19 5x114,3 ET45 (tror jag) med Toyo R888 265/30-19 Körda på Mantorp 2-3h ungefär. Ca 70% kvar. 12.000:- 2st oanvända Dunlop SSR 225/45-17 (Tillv -05) 1.000:-/2st 2st oanvända Avon ZZR 225/45-17 (Tillv -05) 1.000:-/2st 4st oanvända Pirelli P-Zero Corsa 205/50-17 (Tillv -05) 1.600:-/4st 8st OZ Superleggera 8x17 5/120 ET35 4st i kartong och 4st monterade på bil, men ej körda. 8.000:-/4st (i kartong) 6.000:-/4st (monterade) Eller alla 8 för 12.000:- Skickas ej. Finns i Tullinge. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
Re:
Z211 är ett riktigt r-däck. Dom som säger annat är nog läktarchaffisar ;-) Kanske menar du z212? Det är vanliga gatdäck i den bättre häraden. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
Re:
Dom i kartong ligger på loftet. Dom andra sitter på speedstern _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
Re:
Vet inte om dom är E-märkta, men ska kolla. Vad är problemet om dom inte är det? _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
Re:
Njae! Du får inte regbesikta med icke e-märkta däck (vanlig bes går bra). Men dom är helt lagliga att köra med. Bara mönsterdjup är ok, och att det inte står "Not for highway use" eller " For racing only" på dom. Väldigt luddiga Svenska regler gör att det går bra. Ta kontakt med Transposrtstyrelsen om du vill ha ett politiskt korrekt uttalad beskrivning av våra lagar gällande detta
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
Är det inte såna du lurade på mig? Är det såna funkar de kanon, kanske inte snabbaste men håller bra och har inte slitits konstigt trots ej perfekta hjulvinklar.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||
|
Bättre koll hos STRo, www.stro.se
Det är helt OK med E och/eller DOT-märkta däck, och även om det skulle införas krav åt endera hållet, så görs det inte retroaktivt = för -88 års modell gäller utrustningskraven som gällde då - lättnader som införts efteråt, tex inte längre krav på fungerande strålkasterartorkare etc. OBS att E eller DOT-märkning bara behöver finnas på däckets ena sida, och det finns inget krav på att denna ska monteras utåt... _________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||||||
|
Re:
När köpte du såna och vilken bil? Har bara för mig att det är Falk Jr som köpt tidigare. Var det sånahär?
||||||
|
Re:
Köpte två omgångar 195/50-15 för ett par år sedan. Kört på gamla 75or (bla. träningen på Barkarby med 5-papp bilen ca: 2sek snabbare än bra gatdäck) och gulietta -80-tal. Har för mig att det var såna (svarta och runda...) _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||
|
Re:
Jo, jag köpte såna... Har för mig de var E-märkta... Dock inte säker. Någon i hondaklubben hade köpt såna av dig också, tror jag. IMHo, så slits de snabbare än t. ex. 888, men de greppar bättre. EDIT: Korden kommer fram på ytter-"hörnet". Jag körde med ca -2.5° camber... Inte så jättenoga med lyfttryck, heller... _________________
|
||||||
|
Re:
Ähhh... citat istället för redigering... Och numera kan jag ju inte rätta till sådana misstag längre.
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
|
Re:
Fan vad ni har koll på vad jag sålt och inte då
||||||
|
Re:
ok då
||||||