Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
5153 besök totalt |
För Er/oss som gillar GT2 stuket, kolla detta från Japan!
Finns nu i Uk. http://www.eightj.co.uk/wordpress/?p ![]() |
||||
![]() |
||||
Nja, vet inte vad jag ska tycka egentligen........
Fräckt kanske men för vulgärt för min smak, speciellt mellan hjulen ser det mest bara knepigt ut. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
Akira Nakai startade rauh welt begriff och det har funnits i typ 15 år..
jag gillar stuket hårt! Stella är en riktigt het 930!!! och han bygger en bil till varje kund. Aldrig fler. de byggs för att användas.. hårt.. Riktigt poppulära på rejsbanorna i japan och usa.. har länge funderat på när vi ska få se en i sverige.. prislappen är dock rätt sjuk... http://rwb.jp/rauh_top1.htm ![]() ![]() _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 |
||||
Då slipper man ju kapa i original skärmkant också ![]() |
||||
Nja, prislappen är egentligen rätt överkomlig, iaf. i Japan, på beggade objekt. Jag har gjort ett ärligt försök på en 993:a. Problemet är att få in en i Sverige (eller var iaf. för mig då).
om dom nu är populära i USA, vilket jag aldrig har insett tidigare (har bara sett några med ditsmetade Rauh Welt frontar och liknande) borde det dock potentiellt bli enklare. Men det är ju fortfarande inte en 'originalbil'. //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
Utseendemässigt är de grymt råa och balla. Men jag har fortfarande inte fått något grepp om hur de är byggda under skalet. Jag får känslan av att det är mest "looks"?
Jag menar en enorm breddning som kompenseras med feta spacers eller annan offset på hjul och typ 345 breda gatdäck är ju knappast optimalt för väghållningen. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Nädå,
Gubben Nakai rastar sina skapelser flitigt på bana också. Och sakta går det inte: http://speedhunters.com/archive/2008 Kolla längst ned ![]() |
||||
Menar inte att de går långsamt. Tar man en typ en 964 lättar den till under 1000 kg och slänger på ett bra chassi så kommer det defintivt inte gå långsamt, men det är heller ingen rocket science eller nytt i sig.
Vad jag kan se från bilderna verkar hjulupphängningar osv mer eller mindre original, kolla bara offset på hjulen.. Så... helt klart balla byggen, men i princip en är det stylad Porsche. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
de använder Aragosta Suspension System från nederländerna, och RWB tar 5500 us-dollar för kittet..
är väl rätt ok grejjer tror jag, men jag tror som GustafB säger att det är rätt original i geometri.. bodykittet kostar 18000 us-dollar.. 58s varv runt tsukuba är ju rätt ok... 51,875 är varvrekordet som Tsuchiya har satt i ARTAs JGTC NSX... _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 |
||||
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 |
||||
inte att min är fet men den kommer bli, hämtade inspiration från RWB och nån gång kommer jag att bygga en lika bred kopia
![]() ![]() _________________ Frederico Sandell Porsche Boxster - 97 - nuvarande Porsche 911 -69 - Såld Audi S2 -91 - Såld Subaru Impreza GT -99 "JRM-Racing" - Såld |
||||
Man måste bara älska stuket! Snygga detaljer också, kolla bara hur han vikit in de bakre sido rutorna och gjort om det till luftintag för motorn, riktigt snyggt ![]() Film på den gröna.. http://www.youtube.com/watch?v=oaHwo |
||||
Just detta ex som byggts här i Uk är bara "looks", baserat på en 993 c2 tiptronic vilket just ägaren till denna ville ha som en "daily driver"! ![]() |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
5153 besök totalt |