Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 14282 besök totalt |
Jag tror Håkan, och även undertecknad, fick en kännsla av att det from nu var mindre ok med rena teknikinlägg, formelonani osv osv...fast då jag aldrig uppfattat det så "ut i trådarna" blev jag lite ![]() Så jag tolkar det som om det fortfarande är ok med formler, tekniska spörsmål osv osv. ![]() Att varken Håkan eller ngn annan gjört fel...det är bara debatten som vinlats/tolkats lite galet när man försökt få fram en knivskarp gräns för vad som är ok och inte. Så egentligen...håller vi den nivå vi gjort hitintills finner jag det mkt roande och det tror jag alla andra "stammisar" gör oxå. Ellerhur Magnus? För om inte DU finner det roande, då är det ju kört liksom. ![]() ![]() ![]() ![]() Fast när det dök upp ngn fråga om en dumpventil slog jag bakut. ![]() Tror vi vet vad vi inte vill ha här, men vi villat bort oss själva lite genom att dra det i långbänk nga varv för mkt. My ![]() |
||||
Tuta o kör som vanligt såklart! Massa formler, teknikfrågor osv osv!! Dessutom så finns det ju nu ett skruvaforum som ger lite MER svängrum än tidigare!
Jag rekomenderar att använda sig av "Alla olästa" så ser man allt o vart det hör så är det bara att välja o vraka... _________________ ![]() |
||||
Alltid "Alla olästa"! ("Nu även i botten..."
![]() ![]() Då missar man inget från "ngn tråd man normalt inte läser" samt ser de senaste spörsmålen. |
||||
Jag har inte läst hela denna tråden och jag har inte sett den förens nu. Men jag tror jag vet hur Håkan kände det. För när det va diskussion för nån dag sedan om vilka inlägg som ska finnas och inte så kände jag helt plötsligt att jag hade fattat helt fel. För helt plötsligt så kändes många av mina inlägg fel. Fast jag kanske fattade fel också.
p.s jag är trött nu och har svårt att formulera mig eller vad det heter. ![]() Edit: stavfel å sånt |
||||
Missförstånd! Tuta o kör som vanligt.
Men jag vill inte bredda Rejsa till en allmän bilsite och ta in diskussioner om folk som bygger bilar för streetrace, showbilar eller tex folk som prioriterar att trimma sin turbomotor före de prioriterar ett väl fungerande chassie. _________________ ![]() |
||||
![]() ![]() *pustar ut och hoppas det förblir vi svängnördar som håller till här för oss själva, diskuterandes hjulvinklar, däck, bromsbelägg osv osv* |
||||
Detta redde ut allting, jag ber om ursäkt för mina tidigare lite negativa inlägg, då känner jag att jag kan stanna här och dryfta mina frågor och suga åt mig kunskap. Har förresten en kompis som inte ens chippat sin turbobil men åtgärdade väghållning och bromsar för två år sen. ![]() _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||||
Det är väl denna tolkning och skrivning som fått många att undra om någon teknisk fråga är ok eller om det bara är spårvalet. och spricker i toppar händer på bilar som utnyttjas hårt, även sprickor i karossen kan hända. "Missförstånd! Tuta o kör som vanligt. Men jag vill inte bredda Rejsa till en allmän bilsite och ta in diskussioner om folk som bygger bilar för streetrace, showbilar eller tex folk som prioriterar att trimma sin turbomotor före de prioriterar ett väl fungerande chassie." Det har väl aldrig varit på tal, i stort sett alla inläggen har väl varit hur man kan få bruksbilen att fungera på banträffen också eller byggande/reparerande av banbilar. Någon urspårning mot kart någon gång men det används ju för bana? _________________ Roland Johansson |
||||
Det var ett av många olika förslag från både mig o andra på hur vi skulle göra. Det där och många fler förslag hamnade i papperskorgen. Nu har vi ett skruvaforum och jag och ni får treva oss fram lite hur vi ska använda det. Jag har inte tajtare regler än förut ÖHT. Tvärtom finns ju MER svängrum tack vare skruvaforumet. Ledsen att det blev en del som missförstod.
Är det någon som uppfattar "extremt vitt skilda men relevanta frågor" som en begränsning? om alla känner att det låter rätt så tycker jag vi stänger den här diskussionen nu och tutar o kör! _________________ ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 14282 besök totalt |