Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tekniktrådar? (OMDÖPT tråd)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
14282 besök totalt
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Håkan>

Jag förstår inte vad du tagit illa vid dig av. Det du är intresserad av och det du skriver om i dina inlägg är ju precis mitt i prick vad jag vill se här! Så var klämmer skon? PM'a om du känner för det hellre

-------------------

Teoritrådarna som många skriver osså är ju klockrena de med (även om jag inte fattar allt... minst sagt )

Jag tror Håkan, och även undertecknad, fick en kännsla av att det from nu var mindre ok med rena teknikinlägg, formelonani osv osv...fast då jag aldrig uppfattat det så "ut i trådarna" blev jag lite

Så jag tolkar det som om det fortfarande är ok med formler, tekniska spörsmål osv osv.
Att varken Håkan eller ngn annan gjört fel...det är bara debatten som vinlats/tolkats lite galet när man försökt få fram en knivskarp gräns för vad som är ok och inte.

Så egentligen...håller vi den nivå vi gjort hitintills finner jag det mkt roande och det tror jag alla andra "stammisar" gör oxå. Ellerhur Magnus? För om inte DU finner det roande, då är det ju kört liksom.

Fast när det dök upp ngn fråga om en dumpventil slog jag bakut.
Tror vi vet vad vi inte vill ha här, men vi villat bort oss själva lite genom att dra det i långbänk nga varv för mkt.

My

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Tuta o kör som vanligt såklart! Massa formler, teknikfrågor osv osv!! Dessutom så finns det ju nu ett skruvaforum som ger lite MER svängrum än tidigare!

Jag rekomenderar att använda sig av "Alla olästa" så ser man allt o vart det hör så är det bara att välja o vraka...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Andreas Lidström skrev:
Tror vi vet vad vi inte vill ha här, men vi villat bort oss själva lite genom att dra det i långbänk nga varv för mkt.

Det tror jag är huvet på spiken.

Mantorp
Här sen Nov 2002

Alltid "Alla olästa"! ("Nu även i botten..." thumbs up )

Då missar man inget från "ngn tråd man normalt inte läser" samt ser de senaste spörsmålen.

Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Jag har inte läst hela denna tråden och jag har inte sett den förens nu. Men jag tror jag vet hur Håkan kände det. För när det va diskussion för nån dag sedan om vilka inlägg som ska finnas och inte så kände jag helt plötsligt att jag hade fattat helt fel. För helt plötsligt så kändes många av mina inlägg fel. Fast jag kanske fattade fel också.

p.s jag är trött nu och har svårt att formulera mig eller vad det heter.

Edit: stavfel å sånt

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Missförstånd! Tuta o kör som vanligt.

Men jag vill inte bredda Rejsa till en allmän bilsite och ta in diskussioner om folk som bygger bilar för streetrace, showbilar eller tex folk som prioriterar att trimma sin turbomotor före de prioriterar ett väl fungerande chassie.

Mantorp
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:

Men jag vill inte bredda Rejsa till en allmän bilsite och ta in diskussioner om folk som bygger bilar för streetrace, showbilar eller tex folk som prioriterar att trimma sin turbomotor före de prioriterar ett väl fungerande chassie.

thumbs up Då var det som vanligt igen då.

*pustar ut och hoppas det förblir vi svängnördar som håller till här för oss själva, diskuterandes hjulvinklar, däck, bromsbelägg osv osv*

bobo
Stockholm
Här sen Mar 2003

Magnus Thomé skrev:

Detta redde ut allting, jag ber om ursäkt för mina tidigare lite negativa inlägg, då känner jag att jag kan stanna här och dryfta mina frågor och suga åt mig kunskap.

Har förresten en kompis som inte ens chippat sin turbobil men åtgärdade väghållning och bromsar för två år sen. (det var ju inga bandbreddsproblem...)

Det är kul att köra fort.
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Enklast kanske om jag flyttar sånt här till slasken och sen skriver ett inlägg i tråden om att man kan lägga upp info om sin bil och därefter även ställa frågor. Grejen är väl dock den att gensvaret riskerar bli tunnare. Fast trådar om Saab i "våra bilarforumet" besöks nog nogrannt av Saabkunniga, Porschebiltrådar av Porschekunniga osv osv så det kanske inte är något problem.

Det är väl denna tolkning och skrivning som fått många att undra om någon teknisk fråga är ok eller om det bara är spårvalet.

och spricker i toppar händer på bilar som utnyttjas hårt, även sprickor i karossen kan hända.

"Missförstånd! Tuta o kör som vanligt.

Men jag vill inte bredda Rejsa till en allmän bilsite och ta in diskussioner om folk som bygger bilar för streetrace, showbilar eller tex folk som prioriterar att trimma sin turbomotor före de prioriterar ett väl fungerande chassie."

Det har väl aldrig varit på tal, i stort sett alla inläggen har väl varit hur man kan få bruksbilen att fungera på banträffen också eller byggande/reparerande av banbilar. Någon urspårning mot kart någon gång men det används ju för bana?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Rolle Scirocco skrev:
.....
Det är väl denna tolkning och skrivning som fått många att undra om någon teknisk fråga är ok eller om det bara är spårvalet.

Det var ett av många olika förslag från både mig o andra på hur vi skulle göra. Det där och många fler förslag hamnade i papperskorgen. Nu har vi ett skruvaforum och jag och ni får treva oss fram lite hur vi ska använda det.

Jag har inte tajtare regler än förut ÖHT. Tvärtom finns ju MER svängrum tack vare skruvaforumet. Ledsen att det blev en del som missförstod.

Magnus Thomé skrev:
....den gränsdragning jag sätter är att Rejsa.nu är till för de som gillar att köra bana och slalom. Tycker man det är kul så har man hamnat rätt, tycker man inte det är speciellt kul så har man hamnat fel.

Det är ju så att de som tycker det är kul ganska automatiskt diskuterar extremt vitt skilda men relevanta frågor.

Är det någon som uppfattar "extremt vitt skilda men relevanta frågor" som en begränsning?

om alla känner att det låter rätt så tycker jag vi stänger den här diskussionen nu och tutar o kör!

Tekniktrådar? (OMDÖPT tråd)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
14282 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande