| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bränslefilter till TURBObil, vad skall man ha?
|
2377 besök totalt |
|
Håller på och sätter ihop mitt bränslesystem till min Hundkoja med saab turbomotor. Tanken har en inbyggd catchtank och min tanke är att sätta ett förfilter innan pumpen och sedan ett ytterliggare filter efter pumpen men frågan är vad man skall ha? det finns en massa olika "stylingfilter" som kanske är helt ok men det viktiga är att det är bra filter och inte bara utseende. Jag kan lika väl köpa ett bosch orginal från ngn bil men då skall det helst vara skruvanslutningar. Kan väl säga att ett superfilter för 2000:- inte är aktuellt. Min fundering är typ ett sådant här: http://www.stylingbutiken.se/branslefilter-high-xl-an8-an6/3001-0 Motorn kommer lämna runt 300hk så det är inga extrema filter som behövs. Så frågan är har den samlade expertisen på rejsa några förslag på förfilter och tryckfilter? _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||
|
Kör själv med 2st Audi originalfilter som finns på de flesta äldre modeller, billiga är dom dessutom
Kör E85 & varit uppe i teoretiska effektuttag på ca 700hk Inte många jag känner kör på några avancerade mega-sega-gizmo-filter inte. Visst är inte Audi-filtret lite flådigt, men det klarar sig uppgift & kostar bra mycket mindre
_________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||
|
Jag kör med org filter utan problem på min Saab 9000 med runt 450hk, finns på biltema för 100kr
|
||
|
Re:
ok då lutar det åt att handla ngn form av orginal Boschfilter på ex biltema för att fylla uppgiften
Tack för tipsen! _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2377 besök totalt |