| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Materiel till krängningshämmare/torsionsfjäder?
|
1605 besök totalt |
|
Goddagens! Jag var osäker på om den här frågan hörde hemma här eller i racetech forat, flytta om det blev fel
Problemet: Jag har varit på jakt efter en kraftigare krängningshämmare att hiva på min banleksak under en tid men killen i england som tidigare tillverkat dessa har lagt ner produktionen då det inte fanns ekonomi i det längre. Frågan: En möjlig lösning som jag fnular på är om man kan få en hämmare tillverkad här hemma istället, men jag har ingen aning om vilken stålsort som används. Är det någon här som kan sprida lite ljus över detta? Bilen är en Peugeot 306 Gti. Bakre krängaren på dessa är en rak stav med splines i ändarna, orginal är den 24mm diameter, jag satsar på 30mm. Bonus: om ni kan rekommendera någonstans där materialet kan köpas eller till och med bearbetas till den färdiga produkten så hojta till! _________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
|
Ta kontakt med dom här http://www.ranasbilfjadrar.nu/produkter.htm och hör om inte dom kan hjälpa dig att få fram material. I allra värsta fall kan jag fixa splinesen åt dig. Det är iaf någon form av fjäderstål du ska ha. Tror att Martin "goopin" har koll på stålbeteckningen. Jag hittar inte på det just nu iaf.
_________________ Claes-Olof Strand |
|
_________________ Tomas Gunnarsson |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1605 besök totalt |