| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Missade du Gran Turismo på tv? Var riktigt bra ikväll :-)
|
4 besök senaste veckan (2738 totalt) |
|
Re: TV-påminnelsetråden
Test av Porsche 991 på Gotland Ring. Snart: "Saab tvåtakt Granturismo 750" och "Amazon 123 GT" _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re: TV-påminnelsetråden
Man kanske är "för van" med Topgear och FifthGear, men jag har lite svårt för Fredrik Huldt ,som "rappkäftad" bilreporter. Jag tycker att han är en trevlig och rolig person, (har träffat honom flera ggr på AMS-träffar och han har kört mig runt på Mantorp i en Audi R8), men det blir lite konstigt igenom i TV-rutan. Konstigt.
------------------ Har någon koll på vad den nya 911-an fick för tider på Gotland Ring? _________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s |
||||||
|
Riktigt underhållande avsnitt av Granturismo idag IMHo. Duell mellan BMW 1M kuppe (skojbomben!) och Audi RS3 (ljudet!) och kul med lite Austin Heal... men va tusan, nu står det still i skallen, hur stavar jag till Healey, ah! så var det. Fast jag satt mest och tänkte på Macklins vinnar Hult Healey under reportaget
Men en undring, var var de och körde 1M vs RS3? Det var ju rediga curbs i röd-vitt o allt. OCh mycket svängar (<< bild gäller 1M och inte RS3, hehe)
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re:
+1
Jag fick också för mig att det var Sala... |
||||||
|
Förra avsnittet var det bästa hittills. Fattas bara annat när en Saab 750 GT är med i rutan.
Dessutom med teamkamraten Fredrik från vårt Le Mans Classic projekt. Dags för mer riktiga bilar och färre "feta" plastraketer som det går 13 på dussinet av i Gran Turismo. Fredrik Hult som i det mesta annat verkar vara en hyven kille, har fått mig att hata orden Fet, Fetaste och Fett i både text och ljud.
Nu när det finns så mycket fettfria lightprodukter, kanske man kan få önska sig Gran Turismo Light coh AMS Light, garanterat utan fett?
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
Re:
och jag tänkte på Nyblaeus 100 M Le Mans racer och Anders Schildts läckra röda 3000 i historisk racing. Liksom Glaes och Lotsengords 3000 racers. Förlåt Macklin, men orignalen är mycket tuffare
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
|
||||||
|
Re:
Jajamen http://www.tv8play.se/program/grantu _________________ Anders Törnqvist |
||||||
|
Re:
Awsomeness, tackar så mycket! |
||||||
|
Re:
Klart "originalen" är tuffare. Men "Mackans" bil har jag ju sett live en del och kan relatera till.
Första gången jag såg en Big Healey i verkligheten var f.ö utanför Svensk Bilprovning i Vällingby i mitten på sextiotalet, just när bilprovning blivit obligatoriskt här i landet... (bilprovningen huserade då på övervåningen där Ö&B ligger nu). Som knatte kunde jag bara inte se mig mätt på Healeyn. Tyckte den var obeskrivligt tuff. Jag minns att min farsa fick släpa mig därifrån. Jag tjurade emot eftersom jag ju absolut ville se och höra när bilen drog iväg...
|
||||||
|
För er som bara vill se 1m vs rs3
http://www.automotorsport.se/filmer/ MVH /Janne _________________ Janne Ström |
||||||
|
Re:
Tackar för det Bosse!
Synd att de inte hade med Nisses 100M oxå i reportaget.... Halvt OT men för den som vill se fler Healeys på bana så rekommenderar jag besök på RHK-cupens tillställningar 2012. Det kommer att dyka upp några till nästa år... _________________ Jocke Glaés |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Missade du Gran Turismo på tv? Var riktigt bra ikväll :-)
|
4 besök senaste veckan (2738 totalt) |