Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
998 besök totalt |
BMWSC???
Eftersom jag (och tydligen en hel del andra på forumet) har ett par funderingar kring BMWSC så tänkte jag göra en tråd här och hoppas på att få svar (har inte tillgång till min egen dator mail osv... annars hade jag juh mailat ![]() Vad krävs för säkerhetsutrustning för att få köra med på banträffarna? Är det valfri hjälm (minus hockey-/cykelhjälmar), eller är det bara svindyra hjälmar godkända av SBF's reglemente? Är det jeans+tröja i bomull, eller är det enbart heltäckande racingoveraller? Är handskar ett krav?,vilket typ isf? om man är medlem i BMWSC, får man köra med på BMWCS banmöten, eller måste man bli medlem där med? Hur frekvent är familjekörningen på BMWSC's banträffar? Hade tänkt köpa hjälm och ev. handskar innan månaden löper ut. Skulle kännas lite dumt att köpa en MC hjälm och sedan inte få använda den till bilkörandet, så alla svar mottages tacksamt ![]() |
||||||
Hmm är inte detta rätt forum för denna fråga http://www.bmwsc.com/ ?????
_________________ Johan Sjölinder |
||||||
Re: BMWSC???
Eftersom frågan tagits upp här så svarar jag här. Även om den givetvis kunnat ställas på vårt eget forum. (Som tyvärr inte har samma dragningskraft som ditt Magnus! Hur gör du? ![]()
Svar: 1. Det krävs heltäckande bomullsklädsel. Dvs att jeans och tröja (i bomull) går bra men du får inte ha kortärmad tröja eller syntetbrallor. 2. Det är valfri hjälm minus hockey/cykelhjälmar 3. Se 1. 4. Nej 5. BMWCS har bara ett "banmöte"/år. Det är på Knutstorp. För att få köra där måste man vara medlem i BMWCS. Det kostar dessutom en liten extra slant att åka på just den träffen. BMWCS har därutöver, i vissa "undersektioner", förarträningar på flygfält. För att få ta del av dem måste man vara medlem i BMWCS. (Sthlm-sektionen har exemplevis förarträning på Tullinge 2/ggr per år. Nästa gång den 2/5.) 6. Den förekommer minst en gång per träff eller på allmän begäran. Så är det också med tjejkörning och "första-gången"-körning. Vi anpassar banträffarna efter önskemålen just för dagen. BMW Sport Club www.bmwsc.com BMW Club Schweden www.bmwcs.com _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Har bmwsc ett forum, det missade jag helt ![]() Nu är iaf en billig och ändamålsenlig MC hjälm inhandlad ![]() Ska vi bara se om jag lyckas få tag på den där killen om licenstagningen någon gång ![]() |
||||||
Nu finns det lite mer utförlig och genrell information på hemsidan. Den är inte så rolig att läsa ännu men det kommer justeras. Titta i menyn under bankörning och gatbil: www.bmwsc.com _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Mycket bra info ![]() |
||||||
Ändå ser man en och annan Porsche på banan i bildgalleriet? Nu är det ju så att klubben säger att man får nyttja annat märke på träffen om den ordinarie BMW:n är trasig samt att om man bytt märke får man köra säsongen ut med sin nya bil ...
_________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
998 besök totalt |