Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Bra tankskum till E85?
2841 besök totalt
j.alvin
Göteborg
Här sen Dec 2005

Trådstartare
Bra tankskum till E85?

Som topic lyder så undrar jag om någon här har tips på vart man kan få tag i bra tankskum som klarar E85 bränsle utan att lösas upp.

Dessutom undrar jag om tankskummet gör en stor skillnad gällande viktförskjutning för det är det som jag är ute efter. Vill ha skum som inte eller släpper då jag tänkte använda det i min orginaltank. Inte det lättaste att byta med jämna mellanrum med andra ord.

Vet att det finns gamla trådar, har läst dem men där fanns inga riktigt bra svar dessutom så var de som sagt gamla.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Bra tankskum till E85?

j.alvin skrev:
Som topic lyder så undrar jag om någon här har tips på vart man kan få tag i bra tankskum som klarar E85 bränsle utan att lösas upp.

Dessutom undrar jag om tankskummet gör en stor skillnad gällande viktförskjutning för det är det som jag är ute efter. Vill ha skum som inte eller släpper då jag tänkte använda det i min orginaltank. Inte det lättaste att byta med jämna mellanrum med andra ord.

Vet att det finns gamla trådar, har läst dem men där fanns inga riktigt bra svar dessutom så var de som sagt gamla.

Inte exakt svar på dina frågor men kanske en vink i rätt riktning.

Har för räjsbensin köpt BRA skum från ATL i England. Kolla om de har skum för alkohol också.

om du tar en mc-tank i handen, till hälften fylld med bensin och skakar den så känner man klart och tydligt hur bensinen åker runt.
Fyller man denna tank med skum och gör samma sak så känns det solitt. Men bränslet kommer ju i den riktning krafterna har men inte så himla snabbt.

ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Jag köpte från www.GA1.se

Skruva banåkabil
Bra tankskum till E85?
2841 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande