Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 TURBO S | 1, 2 >> 12467 besök totalt |
Lägger ut hemsidan på den gule, obs. sidan är långt ifrån klar.
Lite prestanda: 100-200 km/h 7,89sec. Mätt med AP-22 på Autobahn, tyvärr var det en av dom varmaste dagarna förra året 38*c inget turboväder precis. Som jämförelse behövde TechArts 530 hästars GT2:a 8,1sec. Orginal GT2 9sec. http://www.arkblad.com mvh _________________ Leif A |
||
Mycket intressant bil. Grym prestanda!!
Vet inte varför, men jag vet att det låter infernaliskt mycket av den utsläppta luften med ett sånt rör iaf. _________________ /Anton Lillsund |
||
Ägaren bockar och tackar
Separat wastegaterör, tja det finns dom som menar att ett integrerat stör pulserna från turbon. Men hur bevisar man det Det var värt besväret i alla fall, sällan har ett så litet rör vart föremål för så stora diskussioner på olika möten och forum Ps. det har en liten separat ljuddämpare. _________________ Leif A |
||
Tja vi vet inte skall ju vara Roos gamla bil, men eftersom han inte var särskilt trevlig att prata med så har vi inte kontaktat honom mer.
och andra sidan tror jag inte han har så mycket att bidra med, bilen var ihopskruvad av ett gäng klåpare. Men det är historia nu, bilen köptes fördelaktigt av en kille som köpt den av Roos. Sedan dess har i princip varenda skruv bytts. Karossen har varit helt demonterad för lack och justering. T.ex. Motor, vxl, drivaxlar osv. det enda som finns kvar sedan Roos-tiden är egentligen, bromsok och transaxelrör. Men ett äkta 968 Turbo S är på väg från Tyskland. Med tanke på alla orginal Turbo S/RS delar som har skruvats dit på bilen, vågar jag påstå att denna är den mest autentiska kopian som finns. För att återgå till Roos-tiden så skall bilen vart en privat/Pr bil precis som med Viperarna, en för racing och en privat/Pr men vi vet inte. Detta var lite info om den, finns mycket mer men det tar vi en annan gång. Mvh _________________ Leif A |
||
En Turbo S motor eller en hel bil ??? _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 |
||
herrejävlar! Håll i hatten!!! för bygget! |
||
Känner igen det med Roos, han la sig i en bilaffär mellan mig och en av hans släktingar en gång vilket resulterade i (tack o lov) att det inte blev affär, han vill jag aldrig ha att göra med igen ! På den tiden man var yngre och sprang på OKA Racing fanns det där en krockskadad gul 968 som dom fixade och som hade turbo, är det denna bil som Ni byggt vidare på, dvs var det turbo på bilen när den köptes? _________________ Jimmy Pedersen |
||
Fredrik C: Ingen motor, ett transaxelrör motorn är inget att stå efter då måste man modifiera alldeles för mycket för att nå samma effekt. Kanalerna i toppen är för trånga t.ex.
Anders J: Helt klart, men det blir nästan ännu roligare lite senare den accelerar ganska duktigt i 280 km/h sen brukar vägen ta slut Märk väl detta är antagligen en av dom mest mappade bilarna som finns, hunratals mil och gud vet hur många timmar som spenderats på detta. Det gör att den fungerar som en fabriksbil aldrig ett hostande eller tvekande, spelar ingen roll vilken dag i veckan det är. Den fungerar likadant jämt, det finns inget hokus pokus bränsle eller "jag skall bara byta" osv. den körs i samma skick jämt. Den har körts till Nurburgring i ett mycket högt tempo plus åtta varv på raken utan en nysning, bara för att se om något skulle gå sönder. Det gjorde det inte. Jim P: Som sagt ryktet säger att han hade två likadana bilar, men vi vet inte. Jag antar att vi är minst tre som gör vågen när han kör av då Mvh _________________ Leif A |
||
Hmmm......Det där var nästan i porrigaste laget! Det där är en så där detalj som skulle fått sitta kvar om det hade varit min bil-även om resultatet skulle varit 30hk mindre Är det där insuget "original" Porsche, eller byggt här i Sverige? _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||
Tackar ägaren uppskattar
Nej, det är tillverkat i Sverige av en mycket duktig kille. Det är beräknat enligt konstens alla regler (ej av mig) och matrialet är det allra senaste inom kolfiber. Obs. skall ej förväxlas med liknande hobbytillverkade insug Så här det ut från insidan I jämförelse med orginal _________________ Leif A |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 TURBO S | 1, 2 >> 12467 besök totalt |