Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (18221 totalt) |
Lotus Exige Cup 255 2007
![]() Min svarta Exige är numera inbytt mot en lite ovanligare modell. Hade egentligen inte tänkt att byta bil på ett bra tag då jag verkligen gillade den bilen. Men sen dök denna upp och den svarte fick lämna mig efter bara 1 års trogen tjänst. Hittade denna i Norra Skottland, så det blev att flyga över och möta ägaren som lyckligtvis hade sina föräldrar i Edinburgh. Där fick jag stanna 2 nätter tills överföringen hade gått igenom. Enormt gästvänliga och generösa människor som bjöd på hotell, mat, fika och till och med en Evo Magazine som jag kunde läsa på färjan från Newcastle till Amsterdam! ![]() Resan hem från Holland var tänkt att gå via några motorrelaterade platser... Men eftersom alla de som blev tillfrågade att följa med hade förhinder så blev det raka spåret hem till Östergötland. Köpet gick genom Pierre på Bilhallen i Mjölby som också tog min gamla i inbyte. Tack för all hjälp Pierre! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Erik Bohman ÖSK # 501 Lotus Exige Cup 255 -07 |
||||||
Äntligen en tråd, härlig kärra det där.
En av de bättre dagarna att minnas bilåret 2011 ![]() ![]() ![]() |
||||||
Re:
Kan inte hålla mig från att svara ![]() Detta skiljer bland annat: Fullbur, 4-punkts bälten, Quaifediff, Öhlins dämpare, justerbara krängare, brandsläckningssystem, AP racing bromsar med flytande skivor, accusump oljetryckssystem. Och sen 255hp mot 220hp i den svarta. Bilen är i princip klar att ställa på startlinjen och tävla med. |
||||||
Re:
Trevlig uppgradering! Är väldigt sugen på en exige eller elise själv... _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
Re:
Som Mårten skrev så skiljer det en hel del saker mot en vanlig Exige S, man slipper uppdatera så mkt saker. En annan anledning är att Cup 255 endast är byggd i ett fåtal exemplar av Lotus Motorsport. _________________ Erik Bohman ÖSK # 501 Lotus Exige Cup 255 -07 |
||||||
Re:
Tackar! Skulle vara väldigt kul med Roadsport, vi får se vad som händer. ![]() _________________ Erik Bohman ÖSK # 501 Lotus Exige Cup 255 -07 |
||||||
Re:
Det är oerhört trevliga bilar! Min förra bil står hos Bilhallen i Mjölby! Väldigt fin bil! _________________ Erik Bohman ÖSK # 501 Lotus Exige Cup 255 -07 |
||||||
Re:
Det är en Toyota 2ZZ-GE ( utvecklad av Yamaha ) med Eaton M62 kompressor. _________________ Erik Bohman ÖSK # 501 Lotus Exige Cup 255 -07 |
||||||
Re:
Det finns olika Cup modeller, Cup 190, Cup 240, Cup 255 och sen 2 varianter av Cup 260. Jag (tror) att just 255an är den ovanligaste. Värdet är svårt att säga eftersom man sällan ser några till salu förutom Cup 260 som dyker upp ibland utomlands. _________________ Erik Bohman ÖSK # 501 Lotus Exige Cup 255 -07 |
||||||
Re:
Ser ut som riktigt trevliga bromsar, vad är det för storlek på skivorna? Undrar om du vill dela med dig av en bättre bild på stolarna? Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
Re:
Det är 308mm skivor. En lite bättre bild iaf... ![]() _________________ Erik Bohman ÖSK # 501 Lotus Exige Cup 255 -07 |
||||||
Re:
Stål skivor med alu bells, men det är inte flytande skivor väll? Hur funkar detta när det blir varmt? Aluminium och stål expanderar väll ganska olika när det blir varmt? Någon som vet? Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (18221 totalt) |