Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is E30 1990
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (13721 totalt)
dannejonsson84
Sundsvall
Här sen Nov 2009

Trådstartare
Här har det inte uppdaterats på länge! Anledningen är att det stått ganska stilla i garaget. Det har varit mycket jobbresor, och dessutom ska jag bli pappa om någon vecka så det har funnits annat att tänka på.

Några saker har iallafall hänt:

Jag har gjutit en mätarkonsoll i glasfiber för myntfacket. Har även köpt Biltemas mätare för oljetemp, oljetryck & bränsletryck. Om de funkar dåligt så får jag uppgradera till några kvalitetsmätare senare...

Köpte en skruvad halvbur som jag provmonterade idag. Denna bur är endast för funktion och för att fästa mina bälten i, jag har inte tänkt att den ska följa något tävlingsklass reglemente. Tror ni att den går att regbesikta, typ som folkracebur, eller måste jag skruva ur den inför varje besiktning?

Det som jag måste göra nu är att svetsa förstärkningsplattor/boxar i golvet för att fästa buren. En sak som jag tänkte fråga Rejsa folket om är infästningsvinkeln på bältena. Har hört att det ska vara en maxgräns på vinkeln mellan genomföringen i stolen och infästningen. Vad är den?

Jag provsvetsade lite i 3mm plåt som jag ska använda till burfästena. Har svårt att få till fina fogar i såhär tjock plåt med min Biltema MIG svets. Jag skulle vilja ha tunnare fog för bättre genombränning, men om jag drar ner trådmatningen eller ökar strömstyrkan/tempot så bara spottar och fräser det. För raka fogar tror jag det duger, men när jag ska svetsa rör så är det svårt att komma åt och då är jag rädd att det blir för dålig genombränning. Någon som har erfarenhet av att svetsa bur med MIG, tror ni det duger?

[img][/img]

BMW 318is E30 1990
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (13721 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande