Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1628 besök totalt |
DRIFT DAY's på GOTLAND RING 20 0 4
DRIFT DAY's på Gotland Ring under 2 0 0 4 se in på deras hemsida i deras kalender. jag kommer att vara på plats under 4 tillfällen med en liten kurs & vägledning i detta. med filmvisning & information. & om folk vill så bjuds det på åkturer okså i mån av tid/plats. http://www.gotlandring.com välkommna. MVH/ .........Kristian[/b] _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Hur funkar poängräkningen i Drifting då? Hur korar man en vinnare?
Är det bara stilbedömning av dommare eller är det hur långt man driftar oxå? Förklara gärna lite Kristian. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
det bedöms lite olika beroende på hur det är upplagt :-)
stil. inte hafsigt & rent dåligt kört med ryckig gång i sladdarna. rökutvecklingen, bredare ställ = mera poäng, hastighet i mån av av som går att genomföra utan risk för säkerheten.. m.m jag väntar på en översätningan av de japanska&amerikanska reglerna MVH/ :......Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Förstår om ni brinner för detta grabbar
![]() ![]() om det är en bedömningssport så är det bara att ställa sig till konståkning, gång och hur det fungerar där.... _________________ Stefan Larsson |
||||
makabert må det vara och säga vad man vill om bedömningssporter, jag gillar dem inte heller speciellt... men jag hade inte direkt tänkt tävla i drifting, det är mest bara för att det är så kul att åka å sladda lite ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
Den motiveringen köper jag. ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||
Precis! Jamenar det är ju kul med omväxling, och att köra med lite för mycket gas lite på tvären är ju attans skoj
![]() ![]() Erkänn Stefan att någonstans inuti dig så ropar femåringen i dig osså "vill vill!" ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Magnus - 5 Stefan - 34 ![]() ![]() ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1628 besök totalt |