Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf VR6 1994 - Karossen skrotad. | 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 39999 besök totalt |
Nuvarande Objektet, en Golf VR6 från 1994 med 2.8l motorn och 174 hästar (ungefär ) Chassi: D2 trackracing coilovers, 120NM fram, 80NM bak. [klart] Ställbara topplagringar fram [klart] H&R krängningshämmare fram och bak. [klart] Bromsar: Orginal ok fram med Brembo skivor och XP8 belägg + bromskylning. [klart] Orginal ok bak, orginal skivor och stoptech belägg. [klart] Motor: Extra oljekylare installerad [klart] Kamkedja och spännare bytt. [klart] Grövre koppling + tryckplatta. [klart] Interiör: OMP fullbur (6 punkts) [klart] 2 Sparco sprint + 6 punktsbälte [klart] Rensad på det mesta inuti. [klart] _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||||
_________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||||
Fått bort gamla skivorna idag, det tog sin lilla tid då alla insexskruvarna för okskruvarna var runddragna och rejält fastrostade, bromsslangarna bak är slitna med så när man ändå har allt nere så passar jag på att byta dom med.
Just nu ser det ut såhär: Imorgon blir det inköp av nya skruvar och så blir det att sätta ihop allt senare i veckan _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||||
Nu har det påbörjats med imontering av buren har ägnat senaste två dagarna åt att riva ner instrumentpanel och innertak, kommer även bli tvungen att lägga igen takluckan upptäckte vi.
_________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||||
haha... ja har inte sett att du har en projekttråd här.
you sneaky bastard ! Ser bra ut . Kämpa på me buren nu Så vi kan till nästa år. |
||||
Händer inte mycket i garaget, men ska försöka komma igång nu efter nyår.
Har idag beställt: * Kitt för byte av kamkedjesträckare * Förstärkt koppling med tryckplatta, ska vara god för 350hk, lika bra att köpa lite bättre när ändå allt ska isär _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||||
Man tror "det är ju låååångt till i vår" och sen säger det bara pang så är det dags att rulla ut sommarbilen _________________ Magnus Thomé |
||||
Sedär du e här oxå o projekterar
Vad fick du för snabbaste tid nu denna säsong sen? Tror vi snackade om det på sista körningen men har glömt bort. _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
Jag försöker projektera iaf
Blev inte snabbare än 1.13 på sviestad och 1.44 på mantorp, sen blev det inte kört på några fler banor det här året, men nästa år blir det ringen, det är ju hela planen Hur går det för dig och bil då? Blir det något nytt? _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||||
Så sant Dessutom hade jag ju tänkt att det kanske blev vinter så man kunde prova nån is, men då behöver jag nog verkligen sätta fart _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||||
Har en liten på g så lugnt me bilar för min del ett tag. Letar efter ny evo men dåligt me respons o utbud för rätt peng! Kanske lika bra d hehe. _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
Ett litet steg framåt den här helgen
Motor är äntligen ur, nu är det "bara" att byta kedjor och spännare då.. Noterade småproblem: * Kopplingen levde på nåder * En kylarslang satt inte åt ordentligt, riktig tur att den inte lossnat under sommaren! * En av skruvarna till termostathuset var alldels för lång... så det tätade inte 100% * Bakre motorfäste var trasigt Imorgon blir det att ge bort lite pengar till VAG på nya skruvar och packningar, samt försöka hitta några bra motorfästen till bra pris. _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||||
Bytte kamkedjan idag, det var nog inte många meter från totalras... båda spännarna till övre kedjan var totalslut.
Ena med en stor spricka och den andra hade glidbanan börjat frasats sönder i småbitar. 26000 mil utan byte, living on the edge Ny vattenpump, den passar inte i den övriga rost/smuts stylingen på motorn _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||||
Det är standard på dessa bilar, de flesta rullar ganska många mil innan styrskenan spricker ändå... Byt topplockspackningen när du ändå håller på, den brukar ruttna ovanför termostathuset. _________________ Roland Johansson |
||||
Är svag för just Golf III VR6, vilket ljud det är i dom, här kommer lite inspiration
http://www.youtube.com/watch?v=4m3T2 _________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||||
26000 mil har min gått utan byte, väl över dom 16000 mil som är rekommenderat. Topplockspackningen får vänta som det ser ut just nu, det jag kunde se av den såg okej ut, fast det kanske inte är något man ser utan ta bort toppen helt? Man ser ju delar av den vid kamkedjekåpan och där såg det bra ut.
_________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös |
||||
http://www.dli-teknik.se/ har ju en hel del VAG-delar som man inte visste att man behövde _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf VR6 1994 - Karossen skrotad. | 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 39999 besök totalt |