| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Frågor ang BMW e30
|
1170 besök totalt |
|
Frågor ang bmw e30
Hej Har köpt mej en bmw 318is -90 som jag håller på att fixa till inför bankörning 2012! Min fråga nu är 318IS har dom samma fjädrar och dämpare som 325? Har sökt ang bromsar och där ska det vara samma rätta mej om jag har fel!? Vill inte sitta och beställa på mej massa delar som sen inte passar! och vad rekomenderas för bromsvätska till den då den ska hålla för mycket plågande men även köras lite på gata? Tack på förhand |
|
|
|
Samma dämpare och fjädrar passar, 51mm fjäderben fram.
Bromsarna är också samma. Ingen bromsvätska som är bra för bana är dålig för gata. Jag kommer inte ihåg alla som är bra men en sökning ger nog bra info. Jag kör PFC vätska från pean sweden _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
|
Motul RBF600
Hej Gustav Jag kör med Motul RBF600, bra bromsolja för pengarna funkar bra för mig. Det går åt nästan 1 liter till ett komplett byte. Här finns det bra olja till bra pris. http://www.vcracing.se/motul-oljor/b Lycka till! Gott Nytt år Peter _________________ Peter Henblad addio Elcentraler BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I
|
![]() |
Skruva banåkabil
Frågor ang BMW e30
|
1170 besök totalt |