| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vevaxelfundering
|
1324 besök totalt |
|
Vevaxelfundering
Jag skaffade mig ytterligare en 200sx s13 för att köra is (blir nog ingen), bana och drifting. Nu skulle jag flytta över motorn från min förra krockade 200sx s13, för att vara på säkra sidan vände jag motorn upp och ner för att kontrollera bottendelen när ändå motorn är ur. Jag kikade på lagren och veven och det såg bra ut tills jag kollade lagren. Ramlagren var överdimension, 025 och vevlagren var oslipade, STD. Utom ett. Det var ÖD 075. Brukar man verkligen slipa en vev så?
Nu har jag två vevaxlar till som är slipade/kontrollerade så jag byter till en annan så den kommer inte snurra vidare, men jag blev väldigt fundersam, har aldrig sett en vev som bara är slipad på en vevtapp. _________________ VW Golf Alltrack -20 |
||||
|
Re: Vevaxelfundering
Det var väl 1an eller 4an som var slipad på vevtappen? Kommer inte ihåg vilken som nissanmotorerna brukar äta till frukost... Nog någon som budgetrenoverat och bara velat ha ihop grejorna billigast möjligt. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re: Vevaxelfundering
Det är 1an som brukar gå åt. Fast nu var det 3an som var slipad. Snikvarianten som du säger verkar det som. Det får bli en hyllvärmare. _________________ VW Golf Alltrack -20 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Vevaxelfundering
|
1324 besök totalt |