Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 316 -92 BMW Cup 2012/2013?
<<   1, 2
16395 besök totalt
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005

Ja det är en snygg färg! jag vet fler som ser ut så

Annars är kawasakis matt orange riktigt snygg!

Örebro
Här sen Maj 2011

Trådstartare
Ja det är snyggt men det är ju som bekant upptaget!

"Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?"
Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011

Trådstartare
När man sätter tillbaka en manick som är ren och fin blir man så jäkla sugen att riva bort allt och göra om men måste försöka motstå den frestelsen om man ska komma ut på banorna i år.

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Hur går det med bilen ?

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011

Trådstartare
Re:

Michael Bäck skrev:
Hur går det med bilen ?

Det går faktiskt framåt, även om det är långsamt. Blev inte så mycket gjort i våras då jobbet krävde all min tid. Först nu i sommar har jag kommit igång ordentligt.
Ska försöka fixa fram lite bilder.
Siktar på att kunna köra (som gatbil) den 22 september på Gelleråsen!

Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011

Trådstartare
Jaha så var det där med uppdateringar, jag hade bestämt att dom skulle komma löpande.. thumbs down Men jaja vi börjar med april:
Licenskurs avklarad!

Min komforträser som står längst fram.
Massa trevligt folk fick man träffa och lite bana fick man köra, skitkul dag helt enkelt!

Blev såklart grymt laddad att få färdig min banbil men tyvärr tog jobbet för mycket tid så det blev inte mycket gjort alls.

Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011

Trådstartare
Började med elen, det är löjligt mycket sladdar i moderna bilar! Så här såg det ut när jag började:

Vågade inte riva bort allt utan jag följde sladd för sladd tills jag rivit bort det mest onödiga. Det här är inget jag rekommenderar för jäklar vilken tid det tar. Kommer nog inte göra om det utan nästa gång blir det stora saxen sen dra om det man behöver. Jag har fortfarande säkringsboxen innanför hjulhuset kvar så det är nog inte helt klart. Får se hur jag löser det.. förslag? Vill inte klippa allt nu när jag lagt så mycket tid på att hampa!

Så här blev det efter några kvällar:

6.7kg sladd borta.

Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011

Trådstartare
Bara å bita i det sura äpplet och börja med rostlagningen. Fast det var faktiskt inte alls så farligt som man kanske kan tro. Trösklarna var lite risiga men inget allvarligt sen är det lite små skavanker här å där. Var lite orolig att man skulle behöva tynga ner med massa dubbelplåt och spackel överallt men det behövdes inte faktiskt. Spacklat har jag självklart gjort men som sagt, jag trodde det skulle vara mycket värre!

Vad gillar ni min hillbilly-tröskelsvettsningsställning?
Det blir att bygga en bilvagga när man ska skrapa underredsmassa. Det finns många sätt att komma under en bil och inga är dåliga förutom dom livsfarliga!

Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011

Trådstartare
Lite spackel, lite zinkspray och massa slipdamm..

Har tagit alla dörrar utom en från en annan bil, dom var inte felfria men mitt blästerrum fixade till dom på nolltid (nåja).

Blästrad dörr, undersida.

Kan visa mitt "rum" som jag blästrar i, smidigt med sånt som inte går in i en vanlig blästerbox. Som te.x. dörrar och skärmar.

Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011

Trådstartare
Det har inhandlats lite prylar:

Mockaratt

6p bälte

Handskar, måste börja med munderingen nånstans!

Jag hade tänkt att hålla allt original men stötdämparna fram var helt slut och jag fick tag i dom här helt nya koni för kaffepengar.

Är det bara skräp? Någon som kan komma med erfarenheter?
Tyvärr kräver dom topplagringar från en 91-92 6:a men det kunde Matz olli här på forumet hjälpa till med! Tack för det!

Jag har även köpt en M52b25 i delar, får se om jag ger mig på att skruva ihop den till nästa säsong.

Saknar en framskärm, vänster sida. Om någon har en sån som ligger och skräpar för en billig peng är jag intresserad.

Jag tror inte att jag hinner få bilen lackad och besiktigad inom dom 3 veckor det är kvar till Gelleråsenträffen så det blir inget körande i år med denna tyvärr. Men jag har hört att 2013 ska bli ett bra år för BMW Cup!
Kommer troligtvis till Gelleråsen med bruksbilen istället, någon måtta får det vara kan inte vänta hur länge som helst på att få köra!

Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 316 -92 BMW Cup 2012/2013?
<<   1, 2
16395 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande