| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Std. däck med bra....
|
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (3038 totalt) |
Ursäkta att jag lånar tråden lite, men vilket Dunlop-däck var det som var med i testet? _________________ André Voss Banvagn: 205 GTi 1.9 -90 Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06 |
||||
Dunlop SP Sport 01 _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Visst 205x55x16" kanske inte många höjer blicken för idag, men på början av 90-talet körde faktiskt en hel serie i SSK på just denna dimention
Jag tror till och med att serien hette "Pirelli Cup" Samt att denna dimention börjar faktiskt bli billig i den högre skolan av kvalitativa däck...
Jag tror nog för min del att pengarna går till en hög av däck av Bridgstone potenza S-03... I stort sett alla nya BMW modeller kör på någon sort av potenza... dock ej M-bilarna de kör på Michelin Pilot Sport... Så Bridgstone måste ju sålt sig eller så är de bara bra! _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Jag gjorde precis likadant i tisdags (23/3) på tysk/svenska sajten http://www.dackonline.se/dack.html och däcken kom fram idag (31/3). Färska var de också med tillverkningsvecka 41 år 2003. Dimension 205/50 R 16. Kan återkomma med rapport om hur bra (eller dåliga ) däcken är, när jag fått tillbaka Saab:en i brukbart skick igen efter pågående fjäder- och stötdämparbyte.
_________________ //Jens Hansson BMW 335i -07 Saab 9-3 SE TungtrycksTURBO -99 |
||||
![]() |
Däck för banåka
Std. däck med bra....
|
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (3038 totalt) |