Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf R(S) DSG Loba 380 - VR MOTOR / STERTMAN MOTORSPORT | 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 >> 2 besök senaste veckan (57249 totalt) |
Tjena
Tänkte slänga upp liten tråd om vad jag i samarbete med VR Motor och Stertman Motorsport skall hitta på. Målet är att sätta ett rekord, frågan är bara om de handlar om EM eller VM, detta gäller 402m först o främst. MEN kommer självklart svänga på ratten när tillfälle ges, konabana, Gotland Ring. O förhoppningsvis massvis med andra banor! VR Motor är en verkstad i Stockholm som skall dra igång en riktigt ARG Golf R snabb som attan med hjälp av delar från b la LOBA och programvara som är special av Mattias på Stertman Motorsport. Samtliga delar är köpta av Stertman Motorsport! Min lillebror Kevin kommer även lägga upp sin bil i samma tråd som mig, då vi har samma planer. Banåka! Håll utkik! Lite fakta: VF Insugsrör med ombyggd luftmasse, 3" i svart conture. Autotech soppapump RS4 B7 BTR ventil RS4 B7 Spridare Milltek downpipe med fullflödes cat Milltek catback non - resonated Eurojet intercooler LOBA 380 turbo Giac programvara DSG växellåda med original lameller än så länge - kanske blir byte?? Bilen i sig är rätt bra utrustad med b la: Taklucka i glas DCC - ställbar hårdhet i stötdämparna Bakkamera Talladega paket Svart optik 19" R original fälgar RCD 510 med dynaudio Lite bilder: Turboaggregat Brorsans o min Insuget borta RS4 B7 spridare Nu väntar mappning så får vi se hur den beter sig Mvh Robin _________________ Robin Raita Åker Bmw M-coupe 2012 Tack till: VR Motor Stockholm AB Stertman Motorsport Bilmodecenter |
||||
Jävlar nu snackar vi pulver
Ska följa denna utveckling med stort intresse, kul med riktigt snabb Golf R. Frågan är bara om du ska lägga lite slantar på att göra den snabb på bana oxå??? Mvh Pelle _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Kul att du la upp den här också , såg den igår på GTI forumet.
Helt klart min favorit färg, men svår att hitta beg, så jag fick ta en blå Nu är det 3st R-trådar här. Kommer bli riktigt snabb, ska bli kul och följa. Men som Pelle sa hoppas den hittar ut på bana också. Lycka till! Supporten från Stertman kan man ju inte klaga på _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
jag hoppas de håller bra som fan för jag vill verkligen ha en sådan. =) men farsans DSG höll 60 mil i en 125hk audi a3. men gissningsvis så är det bättre grejor i R-modellerna. _________________ Sammy Lundin |
||||
Blir det eller ???
Om den bara kommer köra gata och stripp så platsar den inte här hur cool bygget än är. _________________ Magnus Thomé |
||||
Lådorna håller bra. Det är kopplingen som kommer att ge upp men det finns bot mot det. Har ungefär samma effekt som du kommer att få och jag har kört bana med org koppling i två säsonger utan problem. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
Tack Pelle! Jag kommer självklart även att köra bana, så mycket som de går. Jag kommer avvakta med chassi då jag verkligen är nyfiken på hur DCC chassit är på bana. Så vi får väl helt enkelt se! Sen till er som tror att jag bara kommer köra rakt fram så behöver ni inte oroa er. Mitt huvudsakliga mål är att slå nåt slags rekord rakt fram då det finns tider där, men kommer nån o säger till mig att de finns en Golf R som åkt en viss tid på Gotland Ring så kommer jag åka ner dit o slå "rekord" som sagt detta betyder inte att jag icke svänger på ratten. Gotland Ring skall jag försöka hinna med, vet ej vad de finns för evenemang runt om? Ni får gärna komma med lite förslag! Erik: Turbon skall klara av att leverera 400 hk, så då får väl de egentligen bli målet. Nm är okänt vad jag vet, men ska självklart försöka bänka bilen. Lådan som föregående talare säger är inga problem, det blir att den börjar slira till slut, så man får sätta dit lite ballare grejer. Vi får se om det blir nåt sådant. Sen ett annat problem med alla DSG lådor är att elektroniken pajar, tyvärr så har de byggt en växellåda runt skiten, därav byte av lådor. _________________ Robin Raita Åker Bmw M-coupe 2012 Tack till: VR Motor Stockholm AB Stertman Motorsport Bilmodecenter |
||||
Tack ! På banan kommer vi garanterat att synas på! Ska in o kika på din och Pelles tråd. Supporten från Stertman kan man inte klaga på nej _________________ Robin Raita Åker Bmw M-coupe 2012 Tack till: VR Motor Stockholm AB Stertman Motorsport Bilmodecenter |
||||
Hej
Ballt bygge skall följas med intresse. Jag har precis monterat Milltek catback Non resonated på min R32-07 och upplever problem med resonans mellan 2-2500 varv har du haft liknande problem och isf har du fått till det? /Lars _________________ Lars Johansson |
||||
Tack Lars! Några såna problem har jag inte egentligen, möjligtvis att de som åker i bak tycker de kan låta lite. Men jag upplever ej de själv som resonans faktiskt. Har en polare som har en R32 som fick samma system som du har, nu är han förvisso 18 år och gillar att de låter haha. Men skall kolla med honom om han upplevt de. Men den låter dock mer än min tycker jag när man torrvarvar. Tror jag har hjälp med dämpningen av turbon, jämfört med er. Mvh Robin _________________ Robin Raita Åker Bmw M-coupe 2012 Tack till: VR Motor Stockholm AB Stertman Motorsport Bilmodecenter |
||||
Jag kommer självklart även att köra bana, så mycket som de går. Jag kommer avvakta med chassi då jag verkligen är nyfiken på hur DCC chassit är på bana. Så vi får väl helt enkelt se!
Jag kan säga av egen erfarenhet att DCC fungerar riktigt bra med ex Eibach sänkfjädrar, endast för att sänka tyngdpunkten o styvare i sportläget. Till vardags helt perfekt i comfort läget på väg till dagis haha. Givetvis ska man inte jämföra med KW's coiloverskitt till just DCC som i mina ögon är optimalt om du inte heter Hans-Joachim Stuck... Han kör för övrigt en helt org Golf R runt ringen helvarv 8.23...Så innan man köpa massor med dyra åka fort delar ska man nog lära sig att köra fortare och hitta bättre runt ex Ringen kan jag tycka=) http://www.fastestlaps.com/tracks/no Mvh Pelle _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
Fasiken va grymt, tack för infon Pelle.
Hur mycket sänkte dom? Kikade på HR de hade 25mm sänkning har jag för mig och gick på ca 2900 Mvh Robin _________________ Robin Raita Åker Bmw M-coupe 2012 Tack till: VR Motor Stockholm AB Stertman Motorsport Bilmodecenter |
||||
Vet ej, jag har sagt till både Jimmy o Mattias att de ska meddela ev datum för bana. Både runt om i Sverige samt Gotland Ring då jag är sugen på att testa på de. _________________ Robin Raita Åker Bmw M-coupe 2012 Tack till: VR Motor Stockholm AB Stertman Motorsport Bilmodecenter |
||||
Fan vad fint med 600+whp, kommer bli grymt med 4wd _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf R(S) DSG Loba 380 - VR MOTOR / STERTMAN MOTORSPORT | 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 >> 2 besök senaste veckan (57249 totalt) |