Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5653 besök totalt |
Jag har sett följande bilar på PCS banmöten: Seven, Elise, 360 Modena, Audi RS2, 855 turbo plus säkert någon sort till. Elise och 360:n ganska frekvent på Knutstorpsträffarna på senare år, övriga sporadiskt. Antagligen så är det medlemmar som också har Porsche men väljer att köra med dessa istället. Sen om där verkligen är några regler om vilka bilar man får använda på banmötena vetetusan. Tror nog en CTR skulle kunna slinka in faktiskt... ![]() Har däremot svårt att tänka mig att man skulle kunna få lov att köra med en Porsche-traktor (det finns sådana, jag som inte är traktorfanatiker ser inte skillnad på en sån och en Massey-Fergusson från 50-talet). Ska bli spännande och se hur det blir med Cayenne, den lär ju visserligen ha bra vägegenskaper, men jag är nog rätt tveksam till om jag vill ha ett sån 2-tonspjäs som är nästan två meter hög på banan samtidigt som jag är där. _________________ Pär Hylander |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Näää, naturligtvis inte. ![]() och min farbror Rune har en kompis vars kusin hade en sån där 911 en gång och det är ju bara trimmade folkvagnar, det har man ju hört. ![]() _________________ -- |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
||||
I detalj kan man läsa om det på www.pcs.nu Kortfattat: *Fin* bil, larm av stöldskyddsföreningen godkänt eller Porsche orginal, minst 10 år gammal, släckare, annan bruksbil, märkta rutor, garage med max 4 bilar i, ev 8. Kanske nått mer. Möjligen extra krav på importbil, ej säker. _________________ Pär Hylander |
||||
Snön har regnat bort här nu, så jag är väldans sugen att ut å provköra min Passat Sport ![]() ![]() ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Nu skall jag berätta något som får i alla fall Pär att sätta mazarinen i halsen...
![]() Undertecknad flyttade bilen från verkstán till garaget, förra veckan när det kommit 25 cm snö... ![]() Nåja, sträckan var 75 nyplogade meter och den behövde allt varmköras ändå. Skillnaden mellan en MF och en Porsche-Allgaier (som traktorn heter) ser allt till och med du, Pär! (måste fixa bild) Lååång motorhuv och encylindrig motor längst fram. Fräck! _________________ /Mathias |
||||
Helt ok om infarten var osaltad ![]() Begripen dock inte varför en motorhuv är lång om motorn bara är encylindrig ![]() ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
För de jätteknäppt lagda Porschefantasterna (som jag) rekommenderas ett besök på sidan:
http://www.brunnegard.se Porsche har inte bara gjort ohyggligt snabba och snygga sportvagnar... Njut bl.a av emblemet Porsche diesel. ![]() F.ö meddelas att även andra modeller än Allgaier finns, till exempel en fantastisk traktorgrävare! ![]() _________________ /Mathias |
||||
En ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Äsch då - det sket sig på nästan samtliga punkter ![]() ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5653 besök totalt |