| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
polarens S40 T4 -99
|
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (2927 totalt) |
|
alldeles för mycket bling bling på den bilen!
samt att komönstret på huven inte var något vidare.....
ärlighet varar ju längst, så det är vad jag tycker!
|
||||||
|
Magnus:
den går rätt så bra - men helt orginal chassie - men han har hittat ett begagnat S40 Junior Öhlins set... kan det funka ?
Lillen: ja den e lite speciell i stilen anser jag - vingen= tyvärr TFTF vinge utan användningsområde Anders J:
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
JSM bilarna går relativt hyggligt men lider lite av att vara väldigt understyrda, vilket gör att dom är svårkörda för att få snabba varvtider....... medans dom bilar som går långlopp kan göra lite mer fria saker och få dom att gå bättre. |
||||||
vad jag menade - - passar det ?
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
om det inte är några markanta förändringar på modellen som JSM bilarna är och den som din polare har (vilket någon Volvo expert är bättre på att svara på) så borde det bara vara att bulta på.... Och ja det är betydligt bättre än original...... |
||||||
|
Vikten lär iof skilja en hel del mellan S40räsern o polarns bil. Kan ju påverka resultatet om det inte är tillräckligt ställbart. Men å andra sidan så är det ju bara o börja slänga ut inredningen i polarns bil osv så löser ju det problemet sig
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
Det är väl bara att förklara att det snyggast som finns i inredningsväg är minimalistiskt.... dvs färg på barskrapad plåt, enkel räserstol med 6-punktare (kan vara i skrikig färg om så önskas) och bur..... något mer är overkill
|
||||||
|
hrmmm lite för mycket pokemonbil för min smak även om fägen va fin .. men en del gillar ju jättevinge, neon osv, och de e juu hans bil o hans stålar så låt han hållas tills han skådat ljuset och inser att kurvhastighet är viktigare än låssasvingar
(inget illa menat :-) ) _________________ M.v.h Nils Olofsson |
||||||
Kan man tänka sig att göra rallycross-operationen (konvertera till stel bakaxel & fyrlänk) och få dem rejält snabbare?
_________________ Jörgen Eriksson |
||||||
Å sen dubbla A-armar fram monterade direkt i en rörram fram eftersom man kapat bort all plåt framför torpedväggen å flippfront på hela fronten som ju självklart är kolfiberavgjutning av original (men med bättre luftintag och bättre frontspoiler)
|
||||||
Låter sjukt urspårat men för neon, plast, stereo och vingpengar kan bygga en potent bil! Borde även kunna ge lite blingpoäng
_________________ /Kristian Elisson |
||||||
Är man inte o naggar en liten aning i bilens baskonstruktion då?
[/quote] _________________ Karl Brag |
||||||
|
Hittar 2 stora missar.
Han har ju lackat insakserna till lamporna men inte till blinkersen. och sen kan man ju inte ha regtangulära luftintag i stötfångaren när det inte finns en form på hela bilen som är 4-kantig. och var ska regskylten sitta där bak ?? Sen hålen i huven ??? Är det en ny Transformens logga ??? (Plats leksak från 80 talet som kunde förvandlas till massa konstiga saker) _________________ // Jani Hast |
||||||
![]() |
Bilder o videos
polarens S40 T4 -99
|
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (2927 totalt) |
