Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Saab 96L 1976 - Räsertvålen
<<   1, 2, 3, 4
2 besök senaste veckan (34761 totalt)
Kjell K
Haninge
Här sen Aug 2010

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Klart man haft en vit trimmad V4!

Njuter av att läsa om ditt V4-projekt. Hade runt 1980 en exakt likadan V4 som genomgick nästan samma resa. Från original kom det på dubbla Hella, bredare fälgar, varvräknare, backstrålkastare, bakbromscylinder från herrgårdsvagnen (bättre nyp), styvare fjädring o gasdämpare, sportavgassystem, motor från en Ford 17M på 1699cm² med Weber 32/36 som gav drygt 90Hk. Inte att förglömma - tunna röd/blå stripes över motorhuven bak till bagageluckan.

Skitkul bil att köra, speciellt på grus o snö, men den kunde även accsa från en hel del "moderna" bilar i alla fall upp till ca 150km/h. Tror aldrig jag vågat åka så fort på trånga, smala grusvägar med någon bil jag haft senare.

Trollhättan
Här sen Nov 2009

Trådstartare
Har försökt under ett år kränga på däck på de resterande två breddade fälgarna, men ytterligare en har spruckit, och den andra blev lite kantslagen. Går säkert att laga. Hursom; jag har tröttnat på de breddade plåtisarna och ämnar till våren skaffa Compomotive Highgate, kopior på de legendariska Ronal Minilite "makaronfälgarna".

Just nu står lill-tvålen i garage för vintern, men till våren skall även ett nytt tändsystem monteras, med nya kablar, och ev högspänningsspole.

Citera
Vee-Eight
Trollhättan
Här sen Nov 2009

Trådstartare

Nu är det medvind!

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Saab 96L 1976 - Räsertvålen
<<   1, 2, 3, 4
2 besök senaste veckan (34761 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande