Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Koni eller gamla orginal bilstein??? | 1 besök senaste veckan (3826 totalt) |
Vad tycker ni?
Jag kan köpa en uppsättning gula ställbara Koni till ett mycket bra pris, såpass bra att jag kanske kan ha råd att byta i år. Men vad tycker ni är det bättre att åka med mina gamla Bilstein som förvisso bara gått 7000mil men som har 17år på nacken eller skall jag byta till nya Gula Koni ställbara vanliga gatversionen? Alternativet skulle ev vara att renovera mina gamla bilstein men det blir ändå avsevärt mycket dyrare än jag får köpa konisarna för! /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||
okej, men i en tidigare tråd rackade man ner ganska hårt på vanliga gula Koni vilket gjorde att jag blev lite skeptisk?! Mvh Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||
Jag skulle nog undersöka andra alternativ. Gula koni är väl ok dämpare för en standardbil som en "vanliga" 951 med m030. Men till en turbocup av din kaliber så skulle jag nog satsa på "värre" grejor alternativt renovera de som sitter på nu.
_________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
sellholm tuning kanske!!!! _________________ M.v.h Nils Olofsson |
||||
okej, men hur myket bättre är tex LEDA än dessa Koni jag får ju betala kanske 25% av Leda priset för de gula?! /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||
Man gör nog klokt i att ta folks omdömen med en nypa salt, förutom mina då förstås. Emellenåt går drevet loss och klankar ner på en produkt som inte ens 10% av belackarna testat. Antagligen i jakt på något slags erkännande eller status genom att med en farbroderlig blick kunna påpeka att "det där" och "det där" minsann är skit... Jag har endast mycket goda erfarenheter av Gula Koni. En kompis satte det på sin Golf MkIV och jag satte det på min BMW E46. Skillnaden går inte att beskriva - god damm va bra det blev. Märk iofs att det här var std.-bilar som gick lite på bana då och då men som primärt "bruksades". _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||
Mina Bilstein (MK Motorsportkitet) har gått 11 tusen mil o funkar utmärkt. För två år sen började de ta in vatten (låter som vi snackar gammal träbåt, hehe!) men Pelle på Stötdämparexperten satte in nya skrapringar och jag har bara tutat o kört sen dess.
Mitt tips är att ta bilen till Pelle och be honom rycka lite i bilen för att kolla hur de mår och sen diskutera möjligheterna för renovering om det behövs kontra andra alternativ. _om_ gula koni är ett vettigt alternativ på ett såpass avancerat utgångsmaterial som en Turbo Cup så ger han bra rejsa.nu-rabatt men han är absolut inte märkesblind, han rekomenderar rätt grejer till rätt användningsområde! Jag tycker personligen att gula Koni ger extremt bra bang for the buck (jag hade gula på VR6 syncron och var supernöjd). Men det finns ju häftigare grejer men då kostar det ju osså.... _________________ Magnus Thomé |
||||
Det var i en jämförelse med grejer för mellan 5 och 10 ggr priset på konisarna _________________ Magnus Thomé |
||||
okej, då vet jag lite mer och tycker att jag fått en lite mer nyanserad bild på verkligheten och att be nån känna lite på bilen kanske inte är en så dum idé, var håller Pelle till? /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||
www.stotdamparexperten.se
Ja... asså han sitter inte inuti den datorn liksom... Men där står adress o öppettider _________________ Magnus Thomé |
||||
Skruva banåkabil Koni eller gamla orginal bilstein??? | 1 besök senaste veckan (3826 totalt) |