| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bromsok vs gänglängd
|
1416 besök totalt |
|
Bromsok vs gänglängd
Håller på och ska fräsa till okfästen till P 996 turbo bromsok Oken ska sitta på en vw spindel, även fast jag har 345mm skivor så blir det tajt vid gamla öronen på spindeln. Jag kommer ha ca 12-13 mm gods att gänga M12 i. Fästet kommer vara utformat som ett vinkeljärn Jag kommer nog att välja rostfritt material i okfästena. Kommer 12-13mm gänglängd att räcka? Brukar oftast göra fästena i alu,men eftersom jag inte har mer space tillgodo denna gång antar jag att RF blir bra. Vad tror ni. _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Skoda Kodiaq sportline Skoda octavia Rs mk3 |
||
|
Gänglängden räcker nog gott och väl till för ändamålet, kan vara lätt att få skruven att skära i RF om man inte smörjer ordentligt vid montering av skruvar.
Fingäng kanske kan vara nice för att få fin klämkraft? MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
Re:
Då borde mao gänglängden räcka. Anledningen till RF är väl att det slipper ytbehandlas
_________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Skoda Kodiaq sportline Skoda octavia Rs mk3 |
||
|
Reviderar lite efter att ha fräst fram ett provfäste...
Det kommer bli aluminium,antagligen kör jag på 7075, fick till lite mer material å fästa bultarna i. Fästet blir som ett förstärkt "vinkeljärn"...19mm på ena sidan å 14mm på andra sidan. Kommer ev att skicka i helicoil,men det kommer antagligen inte behövas. _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Skoda Kodiaq sportline Skoda octavia Rs mk3 |
||
|
Hej.
Helt klart att du skall ha Helicoil. Den enda gång man inte behöver ha detta i Al är när det är engångsmontage, men det är det ju troligtvis inte i detta fallet. Dessutom blir det ju starkare. // Fredrik _________________ Fredrik Kullgren |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bromsok vs gänglängd
|
1416 besök totalt |