Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 7009 besök totalt |
Blev uttagen som en av 10 bilar att få va med i bilsports superstagekörning på emmaboda 2011.
Tyvärr så hade jag själv kasat slut på däcken när det var Gullabo's tur att ratta bilen. Hoppas få återkomma med nya sulor nästa år. http://www.garaget.org/video/113661 reportage om bilen finns i senaste bilsport. Reportage från SS körningen kommer i nummer 3 2012. _________________ Sammy Lundin |
||||
Härligt drag i motorn
![]() men det ser väldigt halkigt ut! körde själv på slitna kumho på SS en gång, snurrade mest hela tiden. Slängde på nya, kapade mer än en sek. kör hårt nästa år, och släng gärna på slicks och se vad för tid den klarar med riktigt grepp. _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage ![]() |
||||
slicks fick vi inte ha denna dagen. annars hade jag en uppsättning sådana. trots att det vinglade lite så gick det ganska fort. tycker nästan det är lite kul när det går bra trots dåliga omständigheter =)
Men om det finns möjlighet till revansch en solig julimånad så är jag första man på plats. Och då med nya däck. frågan är bara vad 1200kg bil med 600hk ska ha för fabrikat och modell? så man inte handlar dyrt och får fel grejor. _________________ Sammy Lundin |
||||
|
||||
Är ju enligt listan en grymt bra tid, starkt ![]() _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
1:28. Klrde bara några vändor och jag suger :-) sparade däcken åt gullabo.
Man skulle varit bättre förberedd så kunde jag haft med extra uppsättning för det va en enormt kul bana. Hade gärna kört hela eftermiddagen. Han med corvetten körde hela dagen och kapade sina egna tider enormt bra. Men så gick det däck oxå. Inte billigt i de dimensionerna han åkte :-) Tips till alla: prova SS. jag hade lite förutfattade meningar men detta är ingen vanlig tråkig konbana. Snabb som fan! 402m tiden och 0-100 gjordes vid dagens slut. Dvs vid däckens slut så det sög oxå. Slutfarten skvallrar dock om att det va bra mos i volvon :-) mEn trots allt mitt gnäll i detta inlägget så säger jag att det va svinkul! Hoppas jag får möjligheten att göra om det å köra mer själv. _________________ Sammy Lundin |
||||
|
||||
Grattis!
Men gammal hondaåkare som du är, borde du ju inse att något måste va galet när du bara är 0.00.19 snabbare än en civic med 235 hästar ![]() måste säg att vofflon är riktigt fet!!!!!!!! 5 ![]() _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 |
||||
Millway-Samuel tror jag körde på 1.19.9 med sin BMW M3 E30 när jag var med och körde Superstagefinal 2007. Vill minnas att han körde på Kumho V70A. Riktigt bra tid oavsett ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
just ja. samuel visste jag om. det reportaget har jag läst. Han är förbannat vass bak ratten den mannen. gullabo klarade inte ens av att åka snabbare i hans bil och han är ju inte kass och har tusentals varv i superstage bak sig.
_________________ Sammy Lundin |
||||
Jag körde 1:22:25 efter 3 försök första och ända gången jag kört. Fick inte alls in rytmen. Antar att Gullanbo skulle skulle kapat mycket där. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 7009 besök totalt |