Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring Vilken del av Ringen är svårast. | << 1, 2 10512 besök totalt |
Jag glömde nämna Hatzenbach 1.
Där "fegar" jag tom med Polon och vågar inte hålla fullt på fyran genom slutet av dubbelhögern nerför backen. Den känns nästan feldoserad och banans ojämnheter får bilen att studsa. Är det någon här, som vågar hålla fullt på fyran där? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||
Du menar fullt uppifrån T13 utan att bromsa innan högern? Går det? Det är dock en underbar kurva. |
||||||
Ja, det är det jag undrar om någon håller fullt uppifrån T13 och fram till Hatzenbach 2. Själv varvar jag inte ur på trean efter T13 utan slänger i fyran och går på uppskattningsvis 90-95 % gas genom högern. Bromsar gör jag dock inte! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||
Jag varvar ur på trean och kör lite på fyran, duttar lite på bromsen och sen är det fullt igen, otrolig kul kombination det där. |
||||||
Kanske varsomhelst efter lite för vild kubbning över kurbsen? Hur många kör över kurbsen där? (På båda sidor alltså.) Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||||
Jag har testat lite olika varianter i Wippermann, allt ifrån helt utan curbs till 60% av bilen över den högra. Kan inte riktigt bestämma mig för vad som känns bäst.
Jag har sett väldigt många skrotningar i Wippermann, jag tror det är en sektion som är rätt oförlåtane. Kör man av där så är det väldigt svårt att rädda sig från räckena. Där jag sett mest krasher är utgången, man närmar sig vänsterkanten, kanske blir rädd, släpper gasen och vrider ratten åt höger och då är det kört. Problemet är ju att det är så smalt så om man håller kvar och utnyttjar hela banan är det inte helt säkert att asfalten räcker till och då är det krasch i alla fall! Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Jag har aldrig använt mig av curbsen på vänstersidan.
Har inte kännt behov av det, helt enkelt. Det gäller bara att inte styra intill vänstersidan för tidigt, utan att man placerar tangeringspunkten långt långt fram på vänster sidan. Däremot curbsen på högra sidan genar jag över så mycket det går!!! Det gäller bara att ha det vänstra hjulparet ordentligt kvar på asfalten. På det sättet får man en mycket rakare utgång ur Wipperman. om man inte genar över de högra curbsen, kan det bli väldigt tight. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||
Varför jag frågar är för att jag tycker att hela Wipperman var ganska odramatisk när jag väl körde ordentligt upp på högercurbsen, det blev ju plötsligt en väldigt flack o öppen sväng... Däremot när jag inte använde curbsen så var det tight ut på rakan....
Jag tog även vänstercurbsen men tyckte inte man tjänade så mycket på det.... Hursomhelst, att jag tyckte det var odramatiskt var kanske för att det inte gick lika fort som i din bil Anders _________________ Magnus Thomé |
||||||
Helt klart är detta en sektion där svårighetsgraden ökar dramatiskt när man höjer farten, men för egen del kör jag väldigt långsamt här så vi kanske är för långsamma båda två? Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Nürburgring Vilken del av Ringen är svårast. | << 1, 2 10512 besök totalt |