| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR demo inom tre veckor?
|
5825 besök totalt |
|
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Estoril, Portugal (tror jag).
Enda utlänska banan jag besökt, och av alla exotiska klasser som finns så åkte man långlopp med Ford Fiestor just då
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
|
Grafiken ser ju minst sagt väligt snygg ut. Är det nån som har koll på hur bra fysikmotorn i spelet är?
Det är ju rätt avgörande för spelkänslan, speciellt om man är van med riktiga bilar.
Ps. Har du testat Live For Speed? (spelbart demo kan laddas ner från http://lfs.racesimcentral.com/) _________________ William Ekström |
||||||
Nope. Jag har generellt sett för lite tid för dataspel. Har installerat GPL + alla addons förra året, spelat i ca 20 min. Insett att den ratt jag har är för kass och att jag inte gillar 50/60-tals formelbilar, men insåg att grafiken var fantastisk och körkänslan enorm och väntar på ett lite modernare variant. Det verkar ju vara på gång nu.
Nån dag, när bilen är klar, trädgården i trim, badrummet kaklat och klart och hallen ombyggd och ommålad och när huset är utbyggt med en till våning och större garage - då kanske jag har tid att verkligen penetrera spelvärlden. (det finns så mkt man vill göra)
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Det är inget fel på ratten! Bilarna ska bete sig på det viset !
o säg inte "bilspel" i samband med GPL! Fins folk här på forumet som kan ta illa vid sig !
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||||
Nej, inte som det ser ut nu. SBDT har dock sagt att spelet kommer säljas till Xbox med samma fysik inställningar som till pc. Man kan altså välja mellan Sim/Arcad. De påstår även att man ska kunna köra med xbox mot pc användare.
De använder samma grafikmotor som F1 Challenge. De är samma känsla i grafiken men det är grövre uppdateringar enligt de som testkört. _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||||
There has been a big discussion on what engine is GTR using. I got the word straight from Ian Bell: "What we're using is a new graphics engine from ISI built up over 10 years. It's not based on any previous ISI `GAME'.". I hope lots of you can sleep better now. _________________ Magnus Thomé
|
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR demo inom tre veckor?
|
5825 besök totalt |