| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ställbara bärarmsbussningar bak E30 från millway
|
1547 besök totalt |
|
någon som har provat dessa ställbara bärarmsbussningar från millway till e30? http://www.millway.se/bilmodell/bmw/ hur mkt kan man sänka bilen så de går att justera? mvh _________________ Alex Lind |
|
antar att detta är rätt länk..
http://www.millway.se/bilmodell/bmw/ _________________ //Johan Karlsson |
|
utan att ha testat själv skulle jag kört på den vanliga svetsa fästen för excenterskruv/brickjoxet som alla andra..
dels för att det blir det lättare att få dom hjulvinklar man vill ha (på både gott och ont) och sedan ger det en mycket större frihet/prisintervall vad gäller val av bussningar eftersom man slipper köpa dessa specialbussningar hela tiden.. men som sagt har jag aldrig provat så se inlägget bara som ett underlag för diskussion
_________________ //Johan Karlsson |
|
Kan väl tillföra mina
till diskussionen...
Spontant känns det som mycket pengar för den lilla justermån du får. Nu vet jag att saker i bra kvalitet kostar pengar, och Millway har bra kvalitet, men 1800kr för att kunna justera +-3-4mm på sin höjd, njaaa? Enligt de som vet är det låg friktion man är ute efter för en följsam bakvagn på E30, o det vet jag inte om man får med tex två av dessa bussningar och två snedvridna original gummibussningar. _________________ Peter Sternersson |
|
Jag kör med dessa.
Jag trodde dock inte alls på idén att köra med 2 orginalbussningar så jag köpte 4 st excentriska direkt (=dyrt) Justermöjligheterna är riktigt bra, lite lurigt att komma åt framför tanken bara. Min bil är sänkt så att drivaxlarna är i våg. Då bilen går uteslutande på R-däck har jag kört ca -3 grader camber och runt 0 mm toe, ska labba lite mer med detta i år. De där excenterbultarna med brickor osv vet jag folk som haft problem med att de lossnar :\ _________________ /Mathias Cardevik
3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1547 besök totalt |